7 Temmuz 2010 Çarşamba

Pasaj.com'da Satış / Online Dükkan Açma Üzerine Birkaç Not

Bu vergi muhabettinin üzerine nasıl olacak bilmiyorum ama hazırlamış olduğum bu yazıyı, Pasaj.com'da satış yapmak isteyenler için yayınlamak istiyorum. Vergi..vs konularını kendi adına çözümlediğini varsaydığım kişiler için nacizane kısa bir başlangıç kılavuzu hazırladım.

Çok defalar pasaj.com yöneticilerine destek mesajları ve forum yazılarımda; blog vasıtasıyla dükkan sahiplerini yönlendirici, yol gösterici ve öğretici yazı ve makaleler yayınlamalarını istedim. Başka birçok dükkan sahibinin aynı şekilde dile getirdiğini bildiğim bu mesajlarım, ya çöpe gitti ya da Forum’da uçuruldu.

Yazacaklarım, konuyla ilgili biriktirdiklerimin, bu işe kollarını sıvayanlar aynı zahmete girmesin diye yazılmış oldukça kısa özetidir :)



Broş PureVintageGold


“PASAJ.COM DİYE BİR SİTE VARMIŞ..”

Pasaj.com’da, hem satış yaptığı diğer sitelerden online satış konusunda deneyimli olan satıcılar, hem de işin satış kısmına ilk defa girmiş, ilk defa yaptığı elişlerini satmak için böyle bir siteye ürünlerini koyan, online satışın her yönünü yeni keşfetmeye çalışan satıcılar var..Ancak bu yazı her iki grubun da işine yarayabilir.

Değinmek istediğim konuları başlıklara ayıracağım.


Not Defteri modernemotive


ÜRÜN LİSTELEME

Ürün Bilgisini Nasıl Yazmalı:

Öncelikle şuna değinmek istiyorum: Satıcılar ürün açıklamalarında çoğu zaman sadece “Çok hoş….(havlu, çanta..vs) gibi bir ifade kullanıyorlar ve başka bir bilgi yok. Böyle yazsanız ne olur? Hiçbir şey.. O ürün o şekilde de satılabilir belki.. Ancak amacımız ürünün satılması ise, aşağıdaki hususları belirttiğimiz bir ürün açıklamasının, satış ihtimalini arttıracağını garanti edebilirim :) Zaten, bu şekilde bir ürün bilgisi sizce de daha profesyonel durmuyor mu?

.....Off, kim uğraşacak bununla ya, bi de her ürün için mi yazıcaz bunu? Yok ben uğraşamam…..

Evet maalesef böyle. İnternette satış yapmanın en sıkıcı kısmı maalesef bu ürün açıklamaları..bir de bana sorarsanız resimleri çektikten sonra bilgisayarda düzeltmelerini yapmak :) çektiklerimin arasından en güzel beşini seçmek, kırpmak, ışık ayarlarını düzenlemek. Allahtan Photoshop yok bilgisayarımda ve ben kullanmayı bilmiyorum :)


Ürün açıklamasında şunlara yer verilmeli:

-Ürünün hangi malzemeden yapıldığı (buldan bezi, pamuklu, naylon, keçe, gümüş kaplama..)
-Boyutları (en-boy, derinlik, sap uzunluğu..)
-Ürünün hangi amaçlarla kullanılabileceği (okul-kurs-laptop-alışveriş-bebek-abiye-günlük-pazar-baharlık-sahil)
-Ne amaçlarla hediye verilebileceği (düğün hediyesi, ev hediyesi, bebek hediyesi..)
-Ekstra özellikleri (asma kulplu, çift fermuarlı, cep telefonu cepli, uzatma zincirli, yedek düğmeli..)
-Renk, boyut, adet..vs itibariyle kişiye özel çalışılabilir mi, o ürün için toptan sipariş kabul ediliyor mu, belli adetler için indirim sağlanıyor mu?


Kişiye Özel- Taştan Yumurtalar sjengraving

Son olarak, açıklamanın içinde, dükkanınızda o ürüne benzer nitelikte başka bir ürün varsa mutlaka ama mutlaka belirtin ve linkini verin. Tabi ki şuan pasaj.com’da, verdiğimiz linkler tıklanır link (hyperlink) olmadığı için bu imkandan ziyaretçileri faydalandıramayarak biz de faydalanamıyoruz :) Oysa ki ziyaretçiler, “Aynı küpenin mavi rengine bu linkten ulaşabilirsiniz” diyerek verdiğiniz mavi küpenin linkine tıklamakta, bu da görüntülenme sayısı ve doğal olarak satış ihtimalini arttırmaktadır. Umarım en kısa zamanda pasaj.com’da en azından pasaj.com uzantılı linkler tıklanabilir olur.

Örneğin, sarı kurdelalı çantanın ürüm bilgisinde beyaz çantanın linkini, beyazınkinde de sarı çantanın linkini verirseniz harika olur.













El Çantaları eclu


Ürün Fotoğraflarını Nasıl Kullanmalı:

Mümkün olduğunca 5 fotoğraf hakkınızın beşini de kullanın. Farklı açılardan ve farklı uzaklıklardan çektiğiniz 5 adet fotoğraf olsun.

Nasıl ki bir dükkanda bir şeye bakarken (bu cep telefonu da olsa, kolye de olsa, ayakkabı da olsa) evirir çevirir, yakından ve uzaktan inceleriz, siz de alıcı o ürüne gerçekten bakıyormuş gibi farklı açı ve mesafelerden ürünü fotoğraflamalısınız.


  • Tek bir fotoğrafta, birbirine karışık şekilde kolaj yapılmış farklı açılardan fotoğraflar yerine, her bir fotoğrafı tek kare için kullanmak daha net ve anlaşılır görüntüler verir. Ya da böyle bir kolajı tüm fotoğrafları için değil sadece 1 ya da 2 fotoğraf için kullanmalı.


  • Ayrıca ürün listelerken örneğin 4 adet fotoğraf konulmuş ancak dördü de ayrı ürün..Ve açıklama bölümünde hiçbir açıklama yok. Ya da sadece “çok hoş yastıklar” gibi bir ibare ve 4 adet farklı yastık resmi..Peki alıcı satın aldığında eline hangisi geçecek? Üstelik satın aldığı ya da eline geçecek ürünle ilgili hiçbir bilgi dahi yok. Kısacası her bir listeleme birkaç ürün için değil, sadece tek bir ürüne ait olmalı ve 5 fotoğrafın tümü de tek bir ürünün fotoğrafları olmalı.


  • Eğer o ürünü, örneğin farklı kumaş/renklerle çalışabiliyorsanız, o kumaşların ya da renklerin bir araya getirilmiş halini de son fotoğrafta kullanabilir ve ürün bilgisinde ziyaretçiye arasından seçim yapabileceği bilgisini verebilirsiniz. Tabi ki burada püf nokta, alternatif olarak sunduğunuz renklerin, fotoğrafta minimum şekilde bozunmaya uğramasıdır. Aksi halde alıcının eline ekranda görünenden çok farklı bir renk geçebilir. Her seçeneğin altına da elbette bir numara ya da isim yazabilirsiniz.
    GinaMicheleVintage

ANASAYFA VE PROFİL YAZILARI

Halihazırda bu iki bölüm için karakter sınırı olduğundan, tam olarak dilediğimiz şekilde düzenleyemiyoruz. Ama bu iki bölümü kendiniz ve yaptıklarınızla ilgili kısa bir bilgi vermek, aynı zamanda çalışma ve kargo sisteminizden bahsetmek için kullanın. Boş bırakmak yerine, samimi bir ifadeyle bilgilendirici cümleler yazmak daha faydalı olacaktır.

BANNER VE AVATAR RESMİ

Sanal dünyada avatar resmi olmayan kişi, kullanıcılar tarafından “fake/sahte” olarak algılanır ya da bazı platformlarda profesyonel durmaz. Özellikle forumlara yazdığınız yazılarda görüneceği için, kendinize bir avatar resmi belirleyin. Zaten aşağıdaki gibi bir resim yerine, güzel bir fotoğraf daha şık ve güvenilir duracaktır :) Profil fotoğrafını Pasaj’da profil ayarlarınızdan yükleyebilirsiniz. Bana göre en güzeli, fotoğrafı en güzel olan, en net ve belirgin görünen ürünlerinizden biridir.


KARGOLAMA

Öncelike mutlaka PTT ya da bir kargo firmasıyla görüşerek “ücretsiz kargo” mu, “alıcı ödemeli” şekilde mi çalışacağınıza karar verin. Alıcı ödemeli çalışacaksanız, kargo fiyatını ya da fiyat aralığını belirleyip her ürünü listelerken “Kargo Bilgisi” bölümünde mutlaka belirtin. Alıcı, ulaştırma masrafının kendisine ne kadara mal olacağını bilmek ister.

Ancak elbette ürünü sizin gönderdiğinizden farklı bir şekilde teslim almak isteyen alıcılar için örneğin masrafı kendilerine ait olmak üzere başka bir kargo şirketiyle gönderim yapmak gibi alternatifler sunabilirsiniz. Ancak burada önemli olan, sizin ürünü alıcıya en ekonomik ve güvenli şekilde ulaştırabilmeniz için bir kargo gönderim şekli belirlemenizdir.

Kargo ücreti almıyor iseniz de yine bunu “Kargo Bilgisi” bölümünde belirtin. Bazı satıcılar kargo ücretini ödedikten sonra zarar ettiklerini görerek üzücü deneyimler yaşıyor.

Şahsen, PTT ile çalışmayı, en son kuş uçuşu 10 km mesafedeki bir yere, ürünü 1 haftada ulaştırdığı için bıraktım. Çünkü PTT’nin çeşitli şube ve gönderi merkezleriyle yaptığım telefon görüşmeleri, artık benim masraflarımı aşmaya başlamıştı.

bodhicitta

Bu yazının 2.bölümünde "etiketleme", "fotoğraf çekimi", "fiyatlandırma" ve "tanıtım ve promosyon" konularına değineceğim.

Soru ve yorumlarınızla katkıda bulunmanız beni çok mutlu edecek!

3 yorum:

  1. İlk önce pasajda beğeniyle izliyordum ürünlerinizi ve sonra da bloğunuza baktım, çok güzel açıklamalar yapmışsınız, öncelikle bunun için teşekkürler. Ben de pasajda dükkan açtım ama henüz ürün yüklemedim, sizin dediğiniz gibi vergi olayı varsa durum kötü demektir. Neyse tüm bilgilendirmeleriniz için tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. merhaba bilgilendirmen için teşekkürler. benim durumum şu blog açalı çok kısa bir zaman oluyor.internetle pek ilgili değilimdir zaten.bloğumda açtığım konuları etiketliyorum ancak google da aradığımda hiç bir şekilde bloğum gözükmüyor. anca yukarıdaki adres kısmına yazarak bulabiliyorum.acaba ben mi birşeyleri yanlış yapıyorum ya da gözükmesi zaman ve birikime bağlı bir şey mi ? umarım net bir şekilde anlatabilmişimdir.bloğumu ziyaret edip inceleyebilirsin yazında behsettiysen gözden kaçırmış olabilirim. yardımcı olabileceğini düşündüm . şimdiden teşekkürler sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. sallamacay, sanırım zaman ve birikime bağlı bir durum. yani zaten googleın arama mantığı popülarite üzerine kurulu bildiğim kadarıyla. yani en popüler (en çok tıklanan) sonuçtan en aza doğru..bu durumda blogun görüntülenmesi de zamanla olan birşey sanırım :)

    YanıtlaSil