2 Aralık 2010 Perşembe

Eminönü Forever


Artık beğendiğim bir şeyi alıvermek imkansız hale geldi. "Ya aynısı Eminönü'nde varsa, ya daha ucuzsa, hele önce bi oraya bakayım da bulamazsam alırım.." Geçen gün yine Tahtakale'de dolanıyorum. Tabi artık abone olduğum dükkanlar var, illa ki her gidişimde uğrarım. Moda takı ve tokaları uygun fiyata satan bir yer var. Zaten haftaiçi dahi kapısından bile girmek çok zor.

Yukarıdaki küpeleri bayramdan önce oradan aldım. Bilin bakalım ne kadara? Ama önce şunu söyleyim: Salı günü Beyoğlu Atlas Pasajı'nda büyüklerin aynılarını gördüm. Özellikle inceledim, tıpatıpı. Atlas Pasajı'nda fiyatı 15 TL idi. Ben Tahtakale'den ne kadar aldım? 5 TL :) Bunlar sadece buzdağının görünen kısmı. Dükkandaki çeşidi anlatamam.

Bunlar da Atlas Pasajı'ndan:


Sağdaki tokada belki 1 yıldır gözüm vardı. Ama bende onu takacak saç nerde? Ama tokaya da bayılıyorum. En sonunda aldım, "sırf senin için bu saçlara bakıp besleyip uzatıcam" diyerek..

Şimdi gören de beni kokoş bir şey zanneder. Ben bunlardan bazılarını ancak işe takarım. Diğerlerini de düğünde filan :)
Düşündüm de, bu işin ticaretini yapıyor olsam baya karlı olur gibi. Ben 5 TL'ya aldıysam, onlar ne kadara alıyordur? İstanbul dışında bir şehrinde dükkanım olsa bu takılar en az 10 TL'dan rahat gider.
Bu arada Tahtakale'deki dükkanı da şöyle tarif etmeye çalışayım: Mısır Çarşısı'nın Yeni Cami kapısından girin, düz devam ederek Mısır Çarşısı'ndan çıkın. Çıktığınız yerden 50 mt daha yukarıya devam edin, solda önünde el çantaları yığılı olan dükkan. Düğün dernek işleriniz varsa incik boncuk işini buradan uygun fiyata halledebilirsiniz.

4 yorum:

  1. küpe ve yüzüklere bayıldım.
    o tahta kaldekılere soyleyın ankaradkı pazarlara gelsınlr yaaa.
    sahane hepsi
    secımlerınde oyle
    cok zevklısın

    YanıtlaSil
  2. selamlar
    istanbul ticaret odasının oralardan gidiş nasıldır? orda bir cami var amma yeni camimi ismi bilemedim :)

    aslı

    YanıtlaSil
  3. aslı- Sirkeci arabalı vapur iskelesinin önündeki köprüden karşıya geçiyorsun, vee denize paralel şekilde dümdüz devam ediyorsun..Kalabalıkların telaşından uzakta..Sallana, sallana..Ohh :):)

    YanıtlaSil
  4. KOVA KADINIYIM BEN- Çok teşekkür ederim. Valla İstanbul başka gerçekten, İzmir'de bile bulamıyorsun çoğu şeyi.

    YanıtlaSil