20 Aralık 2010 Pazartesi

Yardım! Rahat Topuklu Ayakkabı Arıyorum





Topuklu ayakkabı alışverişi benim için hep sorun olmuştur. Gündelik olarak hiç topuklu giymediğim için sadece iş için bakmam gerekir, onda da güya kadınların en büyük keyiflerinden biri olan ayakkabı alışverişi benim için inanılmaz bir strese dönüşür.

En son işe giymek için, baharlık bir topuklu ayakkabı bakmam gerekti. Hotiç, Nine West, Desa, Kemal Tanca, Divarese, Deriden, Beta, Kadıköy’deki ayakkabı dükkanları..girmediğim yer kalmadı. Dediğim gibi topuklularla pek işim olmadığı için, fiyat-rahatlık arasında doğru orantı olduğunu zannediyordum. Mantıklı olan da bu değil mi? Tamam, babaanne ayakkabıları gibi ortopedik olamaz tabiî ki, ama asıl rahat olması gereken topuklu ayakkabı değil midir? Elbette bu rahatlığı sağlamanın da bir bedeli var ve ben bu bedeli ödemeye razı olarak, tüm “marka”ları baştan aşağı taradım.

Yok, yok, yok. Çok yüksek olanların zaten yanına bile yaklaşmıyorum, ona rağmen giydiğim ayakkabıların hepsi inanılmaz rahatsız ve hatta acı verici..Sinirden ağlayacağım..Çoğuyla bırak yürümeyi, ayakta durmak bile imkansız..Bu ayakkabılar nasıl satıyor, bunları alanlar nasıl giyiyor, nasıl yürüyor diyorum..12 cm topukla tıkır tıkır yürüyenleri hayretle seyrediyorum.
Ayakkabılar United Nude
Her neyse, baya bir mağaza gezdikten sonra bir defa bu varsayımımın geçerli olmadığını gördüm. Çünkü ben “rahat ayakkabı” için bana göre baya bir parayı gözden çıkarmama rağmen ayakkabıyı ayağıma giymemle çıkarmam bir oluyor.

Sonunda Polaris’te aşağıdaki ayakkabıyı buldum. “Polaris”te bulmuş olmam tesadüf mü bilmiyorum ama o ana kadar denediğim en rahat ayakkabıydı diyebilirim. Sezon başında 89 TL’ya aldım.

Bu stresli süreçte satış asistanlarıyla da enterasan diyaloglar yaşadım. :)

Kemal Tanca’da:
En çok satan ayakkabının içinde dahi rahat edemeyince, satış asistanı, ayakkabıların rahatsızlık veriyor olmasının normal olduğunu çünkü Türk kadının görüntüye rahatlıktan daha çok önem verdiğini, rahatsız ayakkabıları dahi şık görüntü uğruna aldığını söyledi. Bu, topuklu ayakkabıların daha rahat üretilmiyor olması için bir gerekçe midir tartışılır. Yani bir başka deyişle anormalliğin bende olduğunu söyledi. :)

Kadıköy Altıyol’daki bir mağazada:
Satış asistanı (erkekti) “eğer topuklu ayakkabılar rahat olsaydı hiçbir kadın babet giymezdi” dedi. Bence yanlış mantık.

Boyner’de:
Kozmetik bölümündeki görevlinin 90 derece topuklu giydiğini fark ettim. Satış asistanlarının saatlerce ayakta durmak zorunda olduğunu bildiğimden dayanamayıp kıza yaklaştım ve ayağındakilere nasıl dayandığını sordum. Bana 16-17 yaşından itibaren yani senelerdir topuklu giydiğini ve düz ayakkabı gibi hissettiğini söyledi. İnanmaz gözlerle kıza baktım.

Divarese’de:
Satış asistanına (erkekti) “fiyat/rahatlık” varsayımımı söyleyince “hayır, bilakis, fiyat arttıkça ayakkabı daha rahatsız olur” dedi. ?

Şimdi sevgili okuyucularım, sizden İstanbul içinde marka veya değil, yerli ya da yabancı, atölye üretimi..vs bildiğiniz güzel, rahat ayakkabı satan dükkanlar varsa yazmanızı rica ediyorum. Bizzat gidip teftiş edip, burada da yazacağım, sevap kazanırım diye düşünüyorum. İstanbul’un hangi köşesi olsa da fark etmez artık ben bu uğurda Fizan'a bile gideceğim galiba :) Şu ara da kış vesilesiyle booty tarzı çizmeler bakıyorum. Topuklu Oxford da olabilir.
Yazının en başındaki ayakkabılar, hiçbir zaman değerlendirmeye dahi almadığım ayakkabılar. İki sebepten ötürü, birincisi boyum 1.74 yani yeterince uzun, ikincisi kesinlikle bileğimi burkarım.

Beta’nın yeni sezonundan..Çok beğendim, bugün giydim. Sonuç olumsuz..

Hani giysiler hazır kalıpla dikilir. Bazen de etrafınızda kalıp çıkarmayı bilen birileri varsa sizin vücudunuza göre bir kalıp çıkartıp onunla elbise etekler diker. Mesela benim annem kendi vücut tipine göre bir etek kalıbı çıkardı ve onunla kendine kışlık ve yazlık değişik kumaşlardan etekler dikti. Keşke böyle bir imkan ayaklarımız için de olsa, ayağımızın kalıbını çıkarttırsak, sonra o kalıpla ayakkabı üreten atölyelere gitsek, benim ayağımın kalıbı bu, buna göre ayakkabı istiyorum diyebilsek..(Kadıköy’de sipariş üzerine ayakkabı yapan dükkanlar var) Bence doğru kalıpta bir ayakkabı, bir elbiseden çok daha önemli. Bir beden küçük elbise giyebiliyoruz; ama ya bir numara küçük ayakkabı? Ayakkabıya verdiğin paraya acımayacaksın derler, öyle ya bütün vücudumuzu ayaklarımız taşıyor. Rahatsız bir ayakkabı gibi insanın canını sıkan, konsantrasyonunu bozan, keyfini kaçıran bir şey var mıdır?

Ben de çoğu kadın gibi topuklu ayakkabıları seviyorum elbette, ama giymesini o kadar değil sanırım. Son 1 saattir devamlı topuklu ayakkabılardan bahsetmek de bana enterasan bir şekilde ayak ve bacak ağrısını anımsattı. Benim topuklularla pek güzel anılarım yok sanırım. Topukluları ayaktan çıkardıktan sonraki o rahatlama yok mudur, sanırım topuklu giymenin en güzel tarafı bu :)

Edit: Belli bir modelde de olsa aradığımı buldum sayılır. Buradan ulaşabilirsiniz.

15 yorum:

  1. Asıl sorun biz ve bizim gibi 1,70 boyun üzerindekiler için genç yaştan itibaren çevre baskısından kaynaklanıyor :)) "Zaten sırık gibisin, ne gerek var topukluya" diye diye topuklu ayakkabının giyilemeyecek birşey olduğunu bize empoze ettikleri için etrafımdakileri esefle kınıyorum :)) Zamanla düz ayakkabının rahatlığına öyle alışıyoruz ki bırak topuklu giymeeyi topuklu giyen birini görmek bile rahatsız edici olabiliyor. Ama yinede seçiminde bol şans. Sanırım hafif topuklularla işe başlayabilirsin ;)

    YanıtlaSil
  2. Bahar YORGUN- Evet Bahar kesinlikle katılıyorum. Topukluya ihtiyacın mı var diye diye bugünlere geldik. Sanki topuklu sadece ihtiyaçtan giyiliyor :)Ahh düz ayakkabının rahatlığı yok mu..:):) Bir de topuklu giyince toplu taşımada sorun yaşıyorum malum denge meselesi :):) Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. cnm topuğu daha kısa olanlara bakabilirsin mesela charles&keith hem ucuz hemde kısa topuklu ayakkabıları rahat diğer markalardan vepa62 bakabilirsin bcbg ayakkabıları olablir guess'te bazı modeller kısa topuklu ve rahat oluyor.İndirimlerde başlamışken tekrar bir göz gezdir

    YanıtlaSil
  4. fancy's uTOPia- Canım çok çok teşekkür ederim, dediğin markalara bi internetten bakayım. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Son iki yazı ennn sevdiğim konularda :) En güzel ayakkabı, en rahatsız olandır, tezine hep inanmışımdır. Hem çok rahat hem çok şık olamıyor niyeyse:(

    YanıtlaSil
  6. sesiber- Evet, galiba bu acı gerçeği kabul etmek gerekiyor :) Ama hep düşünürüm, hadi bir şekilde giydin o ayakkabıyı, vurmalar, batıklar..Ertesi gün nasıl yürüyeceğiz onu merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
  7. Biz kadınlar bu işkenceye razıyız çoğunlukla. Güzel görünmek uğruna benzer sıkıntıya katlanan erkek görmedim hiç. Korseler, sıcakta yakan saçlar, postişler, rahatsız ayakkabılar, vs... çoğaltılabilir. Olsun, ben kadın olmayı bunun için seviyorum:)

    YanıtlaSil
  8. merhabalar
    benim boyum 1.60 ve bana da sıze soylenenin tersi hep ne yapacaksın babet alıp da zaten küçücük boyun var topulu al derlerdi,ben de inadına düz spor alırdım hep.hem de ortam gereği öyle olmak zorundaydı okudugum üniversitenin bir mermerlerı vardı kışın değil topukluyla kar botu giysen nafile....
    ama zaman gectikçe hanım hanımcık olmak gereir artık evlendın lafları duydukca mecburen gıyıyorsun ama tavsıyem yedek ayakkabı...iş yerınde guzel şık bır topuklu bulundur gidip gelirken de düz botlarla gez...malesef ki rahat topuklu yok hele gençlere göre hiç yok,en azından dua edelım de yaslanınca rahat bırseyler bulmak kolaylasıyor malum buldugumuz rahat ayakkabılar hep yaşlı işi ne de olsa...benım önerim nr39 orada rahat aykkabılar var...kolay gelsin ayakkabı secımın byee

    YanıtlaSil
  9. sesiber- Erkekler de kadınların bu masraflarına yetişicez diye harıl harıl çalışıyorlar, yetmez mi hahaha :P

    ikbal- Hey Allahım, bizim necip Türk milletinin her boya göre bi kulbu var heralde..Bunun oluru nedir acaba? 165 filan mı ? :) Aynı bizim meydandaki taşlar da öyleydi, güvercinleri bile seke seke yürürdü :D

    Nr39'a bakacağım çok teşekkürler.

    Listeyi toparlayacak olursam:
    Charles Keith
    Vepa62
    Guess
    BCBG
    nr39

    YanıtlaSil
  10. ben de bakırköydeki tınaztepe pasajını önerebilirim iki sene önce topuklu bir bot aldım çok rahatlar, oradaki dükkanların çoğu da imalatçı...

    YanıtlaSil
  11. serap- Çok teşekkür ederim, Bakırköy'e birkaç defa gittiğimde ne kadar çok ayakkabıcı olduğunu görüp şaşırmıştım. Hatta şuan annemle karar verdik, yarın Bakırköy'e geçiyoruz :)

    YanıtlaSil
  12. yaaaaa bende istanbulda oturmak istiyorum her begendiğim şey istanbul da ama olmaz kı buuuuuuu!yukardakı oxford ayakkabılara bayıldım hele senın secımıne bıttım valla bu dukkana bır rıcam va netten satısa başlasın lütfeeeeeeen

    YanıtlaSil
  13. ilk iki ayakkabıya bittim..

    YanıtlaSil
  14. Yok boyla posla alakasi yok daha ayakkabiyi giyerken bilegim kirilcak gibi boyum 1.65 giyemiyorum.duzu seviyorum ama topukluda ihtiyac oluyor.allahtan klasik duz ayakkabilarda uretildi kurtariyoruz

    YanıtlaSil
  15. Yok boyla posla alakasi yok daha ayakkabiyi giyerken bilegim kirilcak gibi boyum 1.65 giyemiyorum.duzu seviyorum ama topukluda ihtiyac oluyor.allahtan klasik duz ayakkabilarda uretildi kurtariyoruz

    YanıtlaSil