18 Temmuz 2010 Pazar

Kendi 30 sn.'lik Reklamınızı Hazırlayın























Create your own video slideshow at animoto.com.
Siz de kendi ürünlerinizle yukarıdaki gibi bir video yapmak ister misiniz?
Üstelik ücretsiz.

Animoto.com adlı site ücretsiz olarak 30 sn’lik videolar hazırlama imkanı sunuyor. Üstelik fon müziğini isterseniz sitenin sunduğu şarkılar arasından seçebilir, isterseniz bilgisayarınızdan yükleyebilirsiniz.

Site İngilizce ama İngilizceyle çok aranız yoksa bile üstesinden gelinebilir. Burada biraz anlatmaya çalışacağım, yine de aklınıza takılan ya da sormak istediğiniz olursa yorum gönderebilirsiniz.




-Öncelikle animoto.com'a girerek sağ üst köşede yer alan SIGN UP butonuna tıklayın. Açılan sayfada sol sütunda yer alan "Basic", seçeceğiniz üyelik biçimi. Hemen altındaki “Try It Now” kısmına tıklayarak gelen sayfada isim, soyisim, e-mail adresi ve şifre ile üye oluyorsunuz.

Bu şekilde “basic üyelik” sahibi oluyorsunuz ve sınırsız sayıda 30 sn’lik video yapma hakkınız oluyor. (Yıllık ücretli üyelik seçenekleri de var ve elbette çok daha fazla imkanlar sunuyor)
Elbette farklı videolar yapabilirsiniz. Arkadaki fon müziğini değiştirerek romantik bir albüm oluşturabilirsiniz mesela :)


-E-mail adresi ve şifrenizle giriş yaptığınız zaman önünüze direk video oluşturmaya başlayabileceğiniz sayfa açılıyor. “Create One”a tıkladığınızda stil seçenekleri geliyor. “Styles” başlığı altındaki “Animoto Originals”ı seçebilirsiniz.

Açılan pencerede sağ alt köşedeki mavi “free” linkine tıklayın.




-Burada görüldüğü gibi 3 seçenek var: Fotoğrafları bilgisayarınızdan yükleyebilir, sitedeki mevcut grafiklerden seçebilir ya da flickr, facebook, picasa gibi sitelerdeki fotoğraflarınızdan aktarabilirsiniz. Şimdilik bilgisayardan yüklemeyi seçiyorum:



-Açılan pencerede bilgisayarımdan istediğim fotoğrafları seçerek yüklemeye başlıyorum. İlk fotoğrafı yükledikten sonra alt sırada bazı simgeler çıkıyor:

Add More: Bir sonraki resmi yüklemek için
Add Text: Fotoğrafarın arasına metin koyabilirsiniz. Örneğin ben videomda resimlerin aralarına dükkan ismimi ve web adresimi yazdım.
Rotate: Resmi yükledikten sonra döndürebilirsiniz.
Duplicate: Aynı resmi kullanacaksanız tekrar yükleme yapmanıza gerek yok. Resmin üzerine tıklayıp “Duplicate” derseniz aynısından bir tane daha koyar.
Delete: Silmek istediğiniz resme tıklayıp ardından “Delete” deyin.
Shuffle: Resimleri rastgele karıştırmak için.
Resimleri sırayla yüklemenize gerek yok. Hepsini yükledikten sonra sürükleyerek sıralarını değiştirebilirsiniz. (Tabi ki yazdığınız metni de aynı şekilde sürükleyerek istediğiniz resimlerin arasına koyabilirsiniz. Metin resimlerin arasında T şeklinde görünen karedir)

-Tüm resimleri yükledikten dilerseniz metin de yazdıktan sonra sıralarını sürükleyerek düzenleyip, simgelerin en sağındaki "done" tuşuna basın.
-Karşınıza gelen sayfada sizden fon müziği seçmeniz istenecek. Sitedeki müziklerden seçebilir ya da bilgisayardan yükleyebilirsiniz. "Select from our collection"ı tıklıyorum.


Sitedeki müzik seçeneklerini şiddetle tavsiye ederim. Farklı müzik tarzları ve gerçekten harika şarkılar var. Üstelik seçmek için dinleyebiliyorsunuz. Şarkıyı belirledikten sonra sağındaki “select”i işaretlemeniz yeterli. Ardından gelen sayfada "Continue" butonuna tıklayın.

-Gelen sayfada video ismi ve açıklamayı girin. "Producer Name” bölümüne gireceğiniz isim, videonuzun sonunda Örn. “Created By: Limon Yeşili” şeklinde yer alır. O sebepten tasarımcı isminiz ya da dükkan isminizi girebilirsiniz ve hazırladığınız videonun çeşidine göre farklı şekilde adlandırabilirsiniz.

-Doldurduktan sonra"Create Video"ya tıklayın. Videonuzun işlenmesi birkaç dakika sürebilir. Pencereyi kapatmayarak bekleyin. -Vee bittiğinde karşınıza videonuz gelecek. Aynı zamanda video sistemdeki mailinize de otomatik olarak gönderiliyor.

-Videonun sağ alt köşesinde yer alan “Video Toolbox” butonundan videoyu silebilir, düzeltebilir ya da yeni bir video oluşturabilir, aynı zamanda videoyu blog veya websitenize yerleştirebilir, facebook profilinizde paylaşabilir, benim yaptığım gibi blog post olarak yazabilir ve youtube gibi sitelere taşıyabilirsiniz.
Umarım bu özellikler işinize yarar ve faydalı olur. Sormak ya da eklemek istediğiniz olursa bu yazıya yorum gönderebilirsiniz.

17 Temmuz 2010 Cumartesi

Etsy Favorileri

Etsy'deki favori ürünlerimden bir derleme












Çakıl taşları niyeyse kendimi çok huzurlu hissettiriyor. Çakıl taşı fotoğraflarını da çok severim. Yukarıdakilerden de aldım 6 tane..Benim için açık gri-koyu gri-zeytin yeşili renklerde 6 farklı taş listlemesini istedim. Üçünü bir araya getirerek broş yaptım. Yakada müthiş duruyor.

Sağdaki kupa bi erkek için müthiş bir hediye olurdu. Ya da en azından ben erkek olsam benim için öyle olurdu :) Duvar stickerlarına hastayım. Yukarıdakine de bayıldım. Böyle şirin bir şey olabilir mi :)

Kaya tırmanışı..

Bu portakal fotoğrafına da niyeyse vuruldum. Uzaklara götüren bir görüntü.. Hatta şu aralar facebookta profil resmim :))


Sıra geldi elbette giysi ve aksesuarlara..

Annelerimiz görse ne der..Eveet hep bir ağızdann söylüyoruzz..."Kızım yolda köpek mi saldırdı" :)))
























Saate tek kelimeyle "bittim" :) Eğer saat almayı düşünüyor ve 150-250 Dolar arası bir parayı gözden çıkardıysanız, aksesuarda benim gibi marka hastası değil ancak detay hastasıysanız ve el yapımı, gerçekten orijinal, özel tasarım bir saat arıyorsanız dükkana bir göz atın derim. İnanılmaz çok çeşit var. Hepsi de harika, seçim yapamayacaksınız.

Adamlara mesaj attım, nerde çalışıyorsunuz, yeriniz var mı, bir takım mısınız..bir de indirim yapar mısınız :-) Aslında el yapımı daha doğrusu seri üretim olmayan ürünlerde kesinlikle indirim istemem ama gerçekten bayıldım ve biraz pahalı geldi, bişey yapabilirler mi merak ettim :) Kore'de bir atölye ve dükkanları varmış. İndirim yapamıyoruz ancak 2 üründen fazla alırsanız hediye verebiliriz demiş. Yosunlu Dallar Saç Tokaları..

Mixko'ya da bayılıyorum. Etsy dükkanlarında şuan pek birşey yok ama kendi websitelerinde birçok çeşit ürün bulabilirsiniz. Zaten oradan satış da yapıyorlar. Aşağıdakiler de oradan:






Basket Bowl



16 Temmuz 2010 Cuma

10 Hayat Dersi

Uluslararası İlişkiler bana göre, en okunası bölümlerden biri. Hani bir dili sırf sevdiğiniz için öğrenmek gibi, zaman ve para sıkıntısı diye bir şey olmasa, sırf manevi tatmin için okunası bir bölüm..:) Arada bir de olsa derslere tekrar girebilmek için neler vermezdim. Birgün böyle söyleyeceğim aklıma gelmezdi gerçekten..Yine de son sene aklım biraz başıma gelmişti de, benden önce mezun olan ve Kamu Yönetimi Bölümü'nde yüksek lisansa başlayan bir arkadaşımla onun aldığı yüksek lisans dersine giriyordum. Ders de "Kişi Hak ve Hürriyetleri ve Kolluk Faaliyetleri" diye bir ders..Yani pek bizim değil de "Kamucuların" ilgi alanı, kısacası ders filan umrumda değil aslında. Sadece sevdiğim bir hocam veriyordu dersi, bir de az kişi alınca odasında anlatıyordu, zaten tam kafa bir hoca, maksat halen okullu olmanın nimetlerinden sonuna kadar faydalanmak..

Üniversitenin en sevdiğim yanlarından biri işte böyle hocaların spontane esprileri ve anlattıkları. Ne fotokopicilerde ne de sınıfın en çalışkanında bile bulunmayan notlar..

Son sene, bir dersin son ders saatinde yine çok sevdiğim hocalarımdan biri 10 adet madde saymıştı. Birtek ben nasılsa not almıştım. Burada yazmak istedim. Klasik oldu ama 10 hayat dersi dedim başlıkta..Sadece, ilk ağızdan dinledim ve o anda orada olanlar için sonsuza kadar o tahta sıralarda kaldı diye biraz daha özel geliyor..

1) En çok doğru bildiğinden kuşkulanmak

2) Başkalarının papağanı olmamak

3) Eleştirel okumak, değerlendirmek

4) Basit sorular sormak (Ağaçlar neden kahverengi)

5) Bakarken göremediğimiz gerçekleri sorgulamak

6) Benzerlik ve farklılıkları aramak

7) Nedenin arkasındaki nedeni aramak

8) Siyah-beyaz düşünmemek

9) En önemli/ Asıl nedeni bulmak

10) İçinde yaşadığımız topluma karşı duyarlı olmak – sorumluluklarımızı ve borcumuzu unutmamak

Şimdiye kadar en iyi 8. maddeyi uygulayabildim sanırım. En zorlandığımsa 1. madde. O kadar ezber ki çoğu şeyimiz ve o kadar programlanmışız ki, kuşkulanmak aklımıza bile gelmiyor.

Aslında düşündüğümüz zaman, bu yaklaşım biçimlerinin yaratıcılığı körükleyen şeyler olduğunu görebiliriz.

Paylaşmak istedim, belki zihninizin bir köşesinde ufak bir ışık uyandırır..

15 Temmuz 2010 Perşembe

Pasaj.com'da Satış / Online Dükkan Açma Üzerine Birkaç Not - 2

Dikiş Makinesi Baskılı Tişört Caustic Threads


Yazının ilk bölümü üzerine kaldığım yerden "Etiketleme", "Özel Sipariş" ve "Fiyatlandırma" konularına değinerek devam ediyorum. "Fotoğraf Çekimi" ve "Tanıtım-Promosyon" 3. bölümde :)

ETİKETLEME


Pasaj.com üzerinden gidiyorum hep ama yazdıklarım elbette sadece Pasaj için geçerli değil. Hele ki etiketleme konusu, sanal dünyada bulunabilir ya da bir anlamda var olmanın anahtarı. Ne kadar doğru ve etkin etiketleme yaparsanız, o kadar çok ve DOĞRU kitleye ulaşırsınız.


Dolayısıyla burada 2 önemli unsur çıkıyor karşımıza:

Birincisi çok kişiye ulaşmak. Bu da her şeyden önce, kaç etiket hakkı varsa hepsini kullanmaktan ve boş bırakmamaktan geçiyor. Örneğin 13 etiket hakkı varsa mutlaka 13 adet etiket bulun ürüne. Bazen gerçekten son bir ya da 2 etiket bulunamayabiliyor o ürünle ilgili. Ama ne yapın edin en azından yakın ilgili bir etiket yapıştırın.

İkinci önemli unsur doğru kişilere ulaşmak. Bu da doğru etiketler yapıştırmaktan geçiyor. Abartılı bir örnek vereyim. Abartılı diyorum ama çok yapılıyor..Diyelim ki gümüş bir kolyeye “örgü”, “cam”, “ipek” gibi etiketler koydunuz, “bu aramalarda da çıksın, daha çok kişiye görünür olayım” diye..Peki bu mantıkla örneğin “örgü” araması yapanların, sizin aramada çıkan kolyenize çoğunlukla tıklamadıklarını biliyor musunuz? Eğer bir kişi (potansiyel alıcı diyebiliriz) belli bir arama yapıyorsa, sonuçlarda çıkan, o arama ile alakasız ürünleri pas geçmektedir. Birgün belli bir arama yaparken kendinizde de deneyebilirsiniz bunu.

Çok değişik, ilk bakışta dikkati cezbedip merak uyandıran, “açayım bakayım neymiş nasıl bişeymiş” dedirten bir fotoğraf değilse, büyük ihtimal anında geçilecektir. Böylece siz de hiçbir işinize yaramayan terimler kullanarak çok değerli etiket limitinizi harcamış olacaksınız.

Önemli olan sizi arayan kişilerin tümünün aramalarında çıkabilmek. Yani sizi aramayanın değil, arayanın bulabilmesi.

Nasıl Terimler Kullanılabilir

Etikette olmazsa olmaz terim renkler. Renkler için rengin tam tonunu ifade eden terimler de kullanılabilir. “Vişne çürüğü”, “bebe mavisi”, “hardal rengi”, “şampanya”, “su yeşili”, “kırık beyaz”, “İslam yeşili” :) gibi..Yani ürün vişne çürüğü renginde ise hem “bordo”, hem “vişne çürüğü” kullanılabilir.













Örneğin bu resimlerdeki renk "su yeşili" ya da "nane yeşili" olarak adlandırılıyor.

Etiket yapıştırırken ürünün ne niteliği varsa mutlaka belirtin, onlar bitince de yaratıcılığınızı kullanın; ama dediğim gibi, ilgili alanın dışına çıkmadan.

Şu linkteki renk listesi işinize yarayabilir: Renkler


SİPARİŞ ÜRÜN

Bu konuda büyük sıkıntı ve üzüntü yaşamış olan dükkan sahipleri olduğunu bahsettikleri kötü deneyimlerinden biliyoruz. Bir özel sipariş prensibiniz olsun ve bunu da dükkanınızda belirtin. En iyisi ücretin yarısının önden, kalan yarısının ürün bittikten sonra ödenmesidir. Kötü deneyimler yaşamış birçok satıcıya göre en iyisi özel sipariş ürün yapmamaktır ama..:) illa ben yapacağım diyorsanız, en iyi çalışma şekli budur. Daha garanti ve güvenilir bir yol henüz bulunamadı benim bildiğim kadarıyla :) Eğer siz kendi yönteminizi bulursanız tabi ki onu uygulamakta özgürsünüz.


FİYATLANDIRMA

Daha hızlı satış yapacağımıza inanarak, “sürümden kazanayım, nasılsa geride çok var, nasılsa yine yaparım işim mi var, ülkede kriz var….” düşünceleriyle ürünlere çok düşük fiyatlar koyuyoruz. Ancak düşük fiyatlandırmanın da, en az yüksek fiyatlandırmanın sebep olduğu kadar satış kaybına yol açacağını biliyor musunuz? Değerinden yüksek fiyatlamak ne kadar kötüyse, az fiyatlamak da aynı etkiyi yaratıyor. Siz ürününüze değer vermezseniz, başkasını değer vermesini nasıl beklersiniz?

Tabi bu fiyatlandırma meselesi pazarlama biliminde başlıbaşına ciddi bir konu. Ancak ondan önce birkaç cümle daha edeceğim:

Bu, insanların paylaştığı ortak psikolojilerden biri. Satıcı olduğumuz gibi alıcı/tüketiciyiz de: Kendi satın alma psikolojinizi düşünün. Türkler buna “Ucuz etin yahnisi..” demişler, İngilizler “Ucuz mal alacak kadar zengin değilim..”. Sizce günlük hayatta kullandığımız bu tabir, “ucuz” ürünle ilgili bilinçaltımızdaki inancı çok güzel ortaya koymuyor mu? Ancak biz bunun çoğu zaman farkında bile değiliz. Zaten son yapılan araştırmalar, insanların pek de o kadar “iktisadi hayvan” olmadığını ve alışveriş yaparken çok da “bilinçli” hareket etmediğini ortaya koyuyor. Neyse, konu dağılmasın. Sonuçta bir ürünün fiyat olarak düşük değerde olması, bizim o ürüne atfettiğimiz değeri de düşürüyor, onu gözümüzde “mutlaka sahip olunması gereken, muhteşem şey” kategorisinden uzaklaştırıyor.


Satın alma psikolojisinin bir yönü böyle..Peki biz emek emek yaptığımız, bakmaya kıyamadığımız :) ürünümüze nasıl fiyat biçeceğiz?

- Şüphesiz, her şeyden önce maliyet hesabı yaparak başlamalısınız işe. Ve çok belirgin olmayan maliyetleri de gözden kaçırmamalısınız. Elbette malzemeler, kargo ücreti, sitenin aldığı komisyon birer maliyettir. Ancak örneğin ürünlerin fotoğraflarını çekmek ya da satılan ürünleri kargolamak için şubeye gitmek için harcanan emek ve zaman da birer maliyettir. Çünkü vakit nakittir :)

Elbette fiyatlandırma meselesi pazarlamanın uzmanlık alanı ve detaylı şekilde birçok etkeni göz önünde bulundurarak ele alınması gereken bir konu, dolayısıyla burada detaylı bahsetmemiz imkansız. Ancak yapılması gereken bir şey var ki bende de olan genel arızayı göz önüne alarak sözün özü şu: Ürünlerinizi çok düşük fiyatlandırmayın!

- Bir de dükkanını yeni açmış ya da hiç satış yapmamış/az sayıda satış yapmış olan dükkan sahipleri “satışları arttırmak için” indirim yaptıklarını duyururlar. Çoğu zaman %25 ya da %50 seviyesinde olur bu indirimler de.. Peki, satış yapmıyor olmanızın sebebinin fiyatlar olduğunu nereden çıkardınız?



  • Bunun en başta çok basit bir sebebi olabilir: İnsanlar sizin dükkanınızı/ürünlerinizi/sizi BİLMEDİKLERİ için satın almıyorlardır.

  • Ya da fotoğraflar yetersiz, ürünü iyi yansıtmıyor.

  • Belki de ürün bilgisi bölümündeki yetersiz veya hiç olmayan bilgidir ziyaretçinin pas geçmesine sebep olan.

  • Boş bir profil, dükkan kuralları bölümü, yani dükkanınızda genel olarak yetersiz bilgi bulunması da, kişiyi “acaba nasıl bir satıcı”, “ürün sağ salim elime ulaşır mı”, “ya bir sorun çıkarsa/ ürün yolda kaybolursa param iade olur mu”, “ya ürünü göndermezse”, “ya kafamda çok büyük durursa....” gibi tedirginlikler yaşamasına sebep olabilir.

  • Özellikle acemi alıcılar için olabildiğince bilgilendirici ve yönlendirici notlarla işini kolaylaştırmalısınız. Aksi halde bir potansiyel alıcıyı daha kaçırmış oluruz.
Ürüne konulacak fiyatı hesaplama yöntemi üzerine yakın zamanda bir yazı okumuştum. O yazıyı bulabilirsem burada paylaşacağım. Bu önemli ve üzerinde çok kapsamlı duramadığım konuya dair gerçekten bir yol/yöntem gösteren bir yazı idi.


Bu yazının 3.bölümünde "Ürün Fotoğrafları" ve "Tanıtım ve Promosyon" konularına değineceğim.
Bahsedilen tüm konularla ilgili aklınıza gelen, sormak ya da eklemek istediklerinizi lütfen yorum olarak gönderin. Katkılarınızla, yazılanlara eklemeler yapmak ya da yeni konulara değinmek beni çok mutlu eder.

8 Temmuz 2010 Perşembe

"Yeni Moda Bebek Patikleri" ya da "Bir Ürün Fikri"

Romantik Patikler GraciousMay

Bebek patiği dendiği zaman aklımıza genelde babaannelerin pembe, mavi ya da su yeşili renginde orlon iplikle ördüğü, modelleri de birbirine benzeyen patikler gelir. Ancak aşağıda çok farklı modellerde bebek/çocuk patiklerini bir araya getirdim. Tabi bunların hepsine biz patik diyoruz ama aslında ayakkabı, sandalet dememiz gerekir :)

Türkiye'de henüz pek yaygın olmayan bir ürün fikri arıyorsanız, bu fikri değerlendirmekte fayda var diye düşünüyorum. Bunlara farklı bir şeyler arayan anneler, anne adaylarıve bebek hediyesi bakanların bayılacağı kesin!

Kudelalı Patik Kalıbı preciouspatterns

Bu tip patiklerin 4$ gibi fiyatlardan başlayan açıklamalı kalıpları satılıyor Etsy'de. Sadece bir defaya mahsus alacağınızı düşünürseniz oldukça küçük bir maliyet. Ancak tabiki yapılışları maalesef ingilizce. Kumaş-keçe-örgü malzemesi farketmez bu tip çocuk patiklerini "booty" olarak adlandırıyorlar. Yabancı sitelerdeki araştırmalarınızda işinize yarayabilir. Aramalarda "slipper"ı da kullanabilirsiniz.















Turuncu-Kahve Patikler pleasantlyplumpknits

Lila Botlar infusion











Süet Erkek Ayakkabısı :) littleposhbebe
Yeşil Sandalet Kalıbı sewingwithme1


Şans Kurabiyeleri :) sushibooties


Ve işte favorim - Tüm Zamanların En İyisi!!............

Tavşan Patikler prettylittle



7 Temmuz 2010 Çarşamba

Pasaj.com'da Satış / Online Dükkan Açma Üzerine Birkaç Not

Bu vergi muhabettinin üzerine nasıl olacak bilmiyorum ama hazırlamış olduğum bu yazıyı, Pasaj.com'da satış yapmak isteyenler için yayınlamak istiyorum. Vergi..vs konularını kendi adına çözümlediğini varsaydığım kişiler için nacizane kısa bir başlangıç kılavuzu hazırladım.

Çok defalar pasaj.com yöneticilerine destek mesajları ve forum yazılarımda; blog vasıtasıyla dükkan sahiplerini yönlendirici, yol gösterici ve öğretici yazı ve makaleler yayınlamalarını istedim. Başka birçok dükkan sahibinin aynı şekilde dile getirdiğini bildiğim bu mesajlarım, ya çöpe gitti ya da Forum’da uçuruldu.

Yazacaklarım, konuyla ilgili biriktirdiklerimin, bu işe kollarını sıvayanlar aynı zahmete girmesin diye yazılmış oldukça kısa özetidir :)



Broş PureVintageGold


“PASAJ.COM DİYE BİR SİTE VARMIŞ..”

Pasaj.com’da, hem satış yaptığı diğer sitelerden online satış konusunda deneyimli olan satıcılar, hem de işin satış kısmına ilk defa girmiş, ilk defa yaptığı elişlerini satmak için böyle bir siteye ürünlerini koyan, online satışın her yönünü yeni keşfetmeye çalışan satıcılar var..Ancak bu yazı her iki grubun da işine yarayabilir.

Değinmek istediğim konuları başlıklara ayıracağım.


Not Defteri modernemotive


ÜRÜN LİSTELEME

Ürün Bilgisini Nasıl Yazmalı:

Öncelikle şuna değinmek istiyorum: Satıcılar ürün açıklamalarında çoğu zaman sadece “Çok hoş….(havlu, çanta..vs) gibi bir ifade kullanıyorlar ve başka bir bilgi yok. Böyle yazsanız ne olur? Hiçbir şey.. O ürün o şekilde de satılabilir belki.. Ancak amacımız ürünün satılması ise, aşağıdaki hususları belirttiğimiz bir ürün açıklamasının, satış ihtimalini arttıracağını garanti edebilirim :) Zaten, bu şekilde bir ürün bilgisi sizce de daha profesyonel durmuyor mu?

.....Off, kim uğraşacak bununla ya, bi de her ürün için mi yazıcaz bunu? Yok ben uğraşamam…..

Evet maalesef böyle. İnternette satış yapmanın en sıkıcı kısmı maalesef bu ürün açıklamaları..bir de bana sorarsanız resimleri çektikten sonra bilgisayarda düzeltmelerini yapmak :) çektiklerimin arasından en güzel beşini seçmek, kırpmak, ışık ayarlarını düzenlemek. Allahtan Photoshop yok bilgisayarımda ve ben kullanmayı bilmiyorum :)


Ürün açıklamasında şunlara yer verilmeli:

-Ürünün hangi malzemeden yapıldığı (buldan bezi, pamuklu, naylon, keçe, gümüş kaplama..)
-Boyutları (en-boy, derinlik, sap uzunluğu..)
-Ürünün hangi amaçlarla kullanılabileceği (okul-kurs-laptop-alışveriş-bebek-abiye-günlük-pazar-baharlık-sahil)
-Ne amaçlarla hediye verilebileceği (düğün hediyesi, ev hediyesi, bebek hediyesi..)
-Ekstra özellikleri (asma kulplu, çift fermuarlı, cep telefonu cepli, uzatma zincirli, yedek düğmeli..)
-Renk, boyut, adet..vs itibariyle kişiye özel çalışılabilir mi, o ürün için toptan sipariş kabul ediliyor mu, belli adetler için indirim sağlanıyor mu?


Kişiye Özel- Taştan Yumurtalar sjengraving

Son olarak, açıklamanın içinde, dükkanınızda o ürüne benzer nitelikte başka bir ürün varsa mutlaka ama mutlaka belirtin ve linkini verin. Tabi ki şuan pasaj.com’da, verdiğimiz linkler tıklanır link (hyperlink) olmadığı için bu imkandan ziyaretçileri faydalandıramayarak biz de faydalanamıyoruz :) Oysa ki ziyaretçiler, “Aynı küpenin mavi rengine bu linkten ulaşabilirsiniz” diyerek verdiğiniz mavi küpenin linkine tıklamakta, bu da görüntülenme sayısı ve doğal olarak satış ihtimalini arttırmaktadır. Umarım en kısa zamanda pasaj.com’da en azından pasaj.com uzantılı linkler tıklanabilir olur.

Örneğin, sarı kurdelalı çantanın ürüm bilgisinde beyaz çantanın linkini, beyazınkinde de sarı çantanın linkini verirseniz harika olur.













El Çantaları eclu


Ürün Fotoğraflarını Nasıl Kullanmalı:

Mümkün olduğunca 5 fotoğraf hakkınızın beşini de kullanın. Farklı açılardan ve farklı uzaklıklardan çektiğiniz 5 adet fotoğraf olsun.

Nasıl ki bir dükkanda bir şeye bakarken (bu cep telefonu da olsa, kolye de olsa, ayakkabı da olsa) evirir çevirir, yakından ve uzaktan inceleriz, siz de alıcı o ürüne gerçekten bakıyormuş gibi farklı açı ve mesafelerden ürünü fotoğraflamalısınız.


  • Tek bir fotoğrafta, birbirine karışık şekilde kolaj yapılmış farklı açılardan fotoğraflar yerine, her bir fotoğrafı tek kare için kullanmak daha net ve anlaşılır görüntüler verir. Ya da böyle bir kolajı tüm fotoğrafları için değil sadece 1 ya da 2 fotoğraf için kullanmalı.


  • Ayrıca ürün listelerken örneğin 4 adet fotoğraf konulmuş ancak dördü de ayrı ürün..Ve açıklama bölümünde hiçbir açıklama yok. Ya da sadece “çok hoş yastıklar” gibi bir ibare ve 4 adet farklı yastık resmi..Peki alıcı satın aldığında eline hangisi geçecek? Üstelik satın aldığı ya da eline geçecek ürünle ilgili hiçbir bilgi dahi yok. Kısacası her bir listeleme birkaç ürün için değil, sadece tek bir ürüne ait olmalı ve 5 fotoğrafın tümü de tek bir ürünün fotoğrafları olmalı.


  • Eğer o ürünü, örneğin farklı kumaş/renklerle çalışabiliyorsanız, o kumaşların ya da renklerin bir araya getirilmiş halini de son fotoğrafta kullanabilir ve ürün bilgisinde ziyaretçiye arasından seçim yapabileceği bilgisini verebilirsiniz. Tabi ki burada püf nokta, alternatif olarak sunduğunuz renklerin, fotoğrafta minimum şekilde bozunmaya uğramasıdır. Aksi halde alıcının eline ekranda görünenden çok farklı bir renk geçebilir. Her seçeneğin altına da elbette bir numara ya da isim yazabilirsiniz.
    GinaMicheleVintage

ANASAYFA VE PROFİL YAZILARI

Halihazırda bu iki bölüm için karakter sınırı olduğundan, tam olarak dilediğimiz şekilde düzenleyemiyoruz. Ama bu iki bölümü kendiniz ve yaptıklarınızla ilgili kısa bir bilgi vermek, aynı zamanda çalışma ve kargo sisteminizden bahsetmek için kullanın. Boş bırakmak yerine, samimi bir ifadeyle bilgilendirici cümleler yazmak daha faydalı olacaktır.

BANNER VE AVATAR RESMİ

Sanal dünyada avatar resmi olmayan kişi, kullanıcılar tarafından “fake/sahte” olarak algılanır ya da bazı platformlarda profesyonel durmaz. Özellikle forumlara yazdığınız yazılarda görüneceği için, kendinize bir avatar resmi belirleyin. Zaten aşağıdaki gibi bir resim yerine, güzel bir fotoğraf daha şık ve güvenilir duracaktır :) Profil fotoğrafını Pasaj’da profil ayarlarınızdan yükleyebilirsiniz. Bana göre en güzeli, fotoğrafı en güzel olan, en net ve belirgin görünen ürünlerinizden biridir.


KARGOLAMA

Öncelike mutlaka PTT ya da bir kargo firmasıyla görüşerek “ücretsiz kargo” mu, “alıcı ödemeli” şekilde mi çalışacağınıza karar verin. Alıcı ödemeli çalışacaksanız, kargo fiyatını ya da fiyat aralığını belirleyip her ürünü listelerken “Kargo Bilgisi” bölümünde mutlaka belirtin. Alıcı, ulaştırma masrafının kendisine ne kadara mal olacağını bilmek ister.

Ancak elbette ürünü sizin gönderdiğinizden farklı bir şekilde teslim almak isteyen alıcılar için örneğin masrafı kendilerine ait olmak üzere başka bir kargo şirketiyle gönderim yapmak gibi alternatifler sunabilirsiniz. Ancak burada önemli olan, sizin ürünü alıcıya en ekonomik ve güvenli şekilde ulaştırabilmeniz için bir kargo gönderim şekli belirlemenizdir.

Kargo ücreti almıyor iseniz de yine bunu “Kargo Bilgisi” bölümünde belirtin. Bazı satıcılar kargo ücretini ödedikten sonra zarar ettiklerini görerek üzücü deneyimler yaşıyor.

Şahsen, PTT ile çalışmayı, en son kuş uçuşu 10 km mesafedeki bir yere, ürünü 1 haftada ulaştırdığı için bıraktım. Çünkü PTT’nin çeşitli şube ve gönderi merkezleriyle yaptığım telefon görüşmeleri, artık benim masraflarımı aşmaya başlamıştı.

bodhicitta

Bu yazının 2.bölümünde "etiketleme", "fotoğraf çekimi", "fiyatlandırma" ve "tanıtım ve promosyon" konularına değineceğim.

Soru ve yorumlarınızla katkıda bulunmanız beni çok mutlu edecek!