20 Ocak 2011 Perşembe

Etsy'de Öne Çıkmanızı ve Satış Yapmanızı Sağlayacak Bilgiler

Katlanmış Banknot Yastık chicsindesigndotcom


Diyelim Etsy dükkanınızı yavaştan düzenlemeye başladınız; Pay-Pal hesabı açtınız, dükkanınıza güzel bir banner edindiniz, profil sayfanızı doldurdunuz, satış politikalarınızı belirlediniz..(Online dükkan açma ve Etsy sistemi üzerine başlangıç için kılavuz olacak yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz)

Şimdi daha ayrıntılı şekilde Etsy dünyasına dalmak ve gerçek anlamda satış yapmak, PARA KAZANMAK istiyorsunuz. Hep diyorum ya Etsy sadece bir online satış sitesinden çok daha fazlası diye..Benim okumaktan ve takip etmekten çok keyif aldığım ve konuya daha hakim olmanızı sağlayarak satışlarınıza etki edecek bazı özelliklerinden ve bölümlerden bahsetmek istiyorum Etsy'nin.

Öncelikle "Etsy Success Newsletter"a üye olmanızı önerebilirim. Böylece haftada 2 defa posta kutunuza dükkanınızı geliştirmenizi sağlayacak ve dolayısıyla satışlarınızı arttıracak ipuçları gelecektir.

Sevgililer günü kartları InkspotWorkshop

Newsletter'a Buradan üye olabilirsiniz.

FORUM

Etsy Forum inanılmaz bir bilgi kaynağı ve bu kaynaktan muhakkak faydalanın.

Konuşma Balonları broleskine

Ama ilk zamanlarda -ben de dahil- çoğu dükkan sahibinin yaptığı hatayı yapmayın. Saatlerinizi Forum'daki sonu gelmez "yukarıdaki dükkanı eleştirin", "şuanda yukarıdaki dükkandan alışveriş yapmanızı engelleyen nedir", "yukarıdaki dükkanın yaptığı tek bir hata söyleyin"...vb binlerce başlıkta harcamayın. Onun yerine tanıtım için yapabileceğiniz çok daha etkili ve verimli yol ve yöntemler bulun ve onlara zaman ayırın.

Forum'da aktif olmak elbette iyi bir şey ve tabiki önemli bir tanıtım-promosyon aracı ama o kadar çok konu başlığı var ki, şuursuzca her bir başlık altına yorum yapmak ve bir de onların takibi çok değerli vaktinizi sadece harcamanıza sebep olur.

BLOG

Mutlaka takibe alın ve oturun başına, altından girin üstünden çıkın :)

Forum'da ve Blog'da "success, mistakes, tips, creative, shop makeover, solutions, entrepreneur, photoshop, photo edit, how-to" gibi aramalar yaparsanız faydalı yazılara ulaşabilirsiniz.

Benim blogdaki en sevdiğim bölümlerden biri "Quit Your Day Job" bölümü. Burada her hafta; bir taraftan maaşlı bir işte çalışırken, diğer taraftan Etsy'de dükkan açan ve satışlarının iyi gitmesi ve çoğunlukla da ikisini bir arada yürütememesi üzerine bir seçim yapıp işinden istifa ederek geçimini Etsy dükkanıyla sürdürmeye başlayan bir kişi konu ediliyor. Röportajların okuması çok keyifli ve bilgilendirici.

Virtual Labs

Sık sık adminin ve Etsy sakinlerinin katılımıyla "virtual labs" adlı "canlı yayınlar" düzenleniyor. Özellikle "Newbie Chat" adlı acemilere yönelik ve "Shop Critique" adlı dükkan eleştirilerinin yapıldığı videoları takip edebilirsiniz. Kendi dükkanınız olmasa bile diğer dükkanlar hakkında yapılan eleştiriler sizin için de faydalı olacaktır.

Tabi çoğu Türkiye saatine göre gece yarısından sonra başlasa da, 12'de başlayanlara katılabilirsiniz. Zaten genelde 1 saat sürüyor.

"Virtual Labs"lerin Programı burada

TREASURY YAPMAK

Anasayfada yer alan 12 ürün, çok büyük oranda üyelerin yaptığı Treasury'ler arasından seçiliyor. Şuanda baktığımda 16105 sayfa T(reasury) var. Her sayfada 2o adetten siz hesap edin. Peki bu kadar T arasından sizinki adminler tarafından nasıl fark edilecek?

İlk aklıma gelenleri kısaca şöyle sıralayabilirim:

-Tlerde olmazsa olmaz tema ve güzel fotoğraflardır. Bu tema bir renk, konu, özel gün ya da herhangi başka bir şey olabilir. Renk ve/veya konu bütünlüğü olan bir T'nin seçilme şansı çok daha yüksek. Seçilen ürün fotoğrafının güzel çekilmiş olması ise en az onun kadar önemli. Koleksiyonun kaliteli görünmesini sağlar. Ne de olsa 1 saat boyunca milyonlarca ziyaretçisi olan bir sitenin anasayfasında yer alacak.

-Blogda her ay yayınlanan trend yazılarını takip eder ve Tleri belirlenmiş trendler doğrultusunda hazırlarsanız anasayfaya çıkma ve blog ve newsletterlarda ürünlerinize yer verilme şansınızı arttırmış olursunuz. Örneğin Şubat ayı trendlerini burada okuyabilirsiniz. Mesela her aya bir taş seçiliyor. Şubat ayının taşı ametist olarak belirlenmiş.

-Bir takıma üye olmanız işte burada önem kazanıyor. Takım üyelerinin görüntüleme ve tıklamalarıyla T'niz üst sıralara çıkacaktır. Ayrıca bir takıma üye olmanız, fotoğraflarınız da iyiyse birden fazla T'de yer almanızı sağlar. Ne kadar çok T'de yer alırsanız, anasayfaya çıkma ihtimaliniz o kadar artar.
Şuanda anasayfadaki T'nin teması kek-çikolata-şekerleme gibi duruyor :-)

Yeni düzenlemeye göre nasıl T yapıldığını ve kurallarını burada okuyabilirsiniz.

TAKIMLAR

Bir takıma üye olmak bir mecburiyet değil ama bireysel şekilde bir şeyler yapmaya çalışmak yerine takım içinde yer almak tanınırlığınızı arttırır, sorularınıza anında cevap alabilirsiniz, takım üyeleriyle birbirinize destek olarak daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

Türklerin birden çok takımı var. İlk aşamada onlara üye olun. Forum'da "Turkish" araması yaparsanız ulaşabilirsiniz.

Keçe Çay Takımı RoyalMint

RENEWING (YENİLEME)

Bir ürünü listeledikten sonra yani 0.20 $ karşılığı ürünün dükkanda kalma süresi 4 ay. 4 ayın sonunda ürün pasif hale geliyor, dilerseniz tekrar 0.20 $ karşığılında aktive edilebilir.

Ancak tabi ki ürünü listeledikten sonra tekrar listelemek için hiçbir zaman 4 ay beklenmiyor, çok defalar "renew" butonuna tıklayarak ürünün arama sonuçlarında en öne geçmesi sağlanıyor. Bu yüzden listeleme ve yenileme (renewing) işine belli bir bütçe ayırmanız gerektiğini bilerek bu işe girerseniz hayalkırıklığına uğramazsınız. Çünkü Etsy'de, listelenen bir ürün dakikalar içinde arama sonuçlarında arka sıralara düşüyor, ertesi günü ise bulmanız imkansız hale geliyor.

"Çok satanlar" arasında yer alan her dükkan sahibi, yenilemenin hakkını muhakkak teslim ediyor. Yalnız burada ufak bir nokta var: Eğer fotoğraflarınız gerçekten iyiyse! Yenileme Treasury'lerde yer almak (dolaylı olarak anasayfaya çıkmak) ve satış için gerekli, ama tek başına sadece israf. Bundan kesinlikle emin olabilirsiniz. Çünkü eğer fotoğraflarınız iyi değilse, arama sonuçlarında ne kadar önlerde yer alsanız da ürüne tıklanmayacak ya da Treasury yapanlar ürüne Treasury'lerinde yer vermeyecektir.

Örneğin şöyle basit bir hesapla yenilemeye aylık olarak ayıracağınız bütçeyi görebilirsiniz: Her gün 1 yenilemeden ayda 30 yenileme= 6 $.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar, yorum ve sorularınızla katkıda bulunmanız beni çok mutlu eder. Gelen sorularla yazıyı genişletebilir ya da yeni bir yazı yazabilirim.

19 yorum:

  1. Merhaba,yazınız gerçekten de bilgilendirici olmuş.Etsy de satılan ya da alınan ürün bir şekilde yerine ulaşmadığında ödenen para nasıl geri alınıyor. Benim en çok kafamı kurcalayan mevzu bu :)

    YanıtlaSil
  2. -Birdysevda

    Çok teşekkür ederim :)Para, satın alma esnasında satıcının hesabına geçtiği için, bu tamamen satıcının "shop policies" bölümünde kendi belirlemiş olduğu prensipler doğrultusunda halledeceği bir konu. Adrese uzun bir süre geçip de ulaşmayan bir paketle ilgili nereye kadar sorumluluk kabul ettiği veya bunu nasıl çözüme kavuşturduğunu satıcı kendi belirliyor. Ürünün aynısını herhangi bir ücret talep etmeden tekrar gönderebilir, ürün ücretini alıcının hesabına iade edebilir (ki PayPal ile bu saniyeler içinde yapılabiliyor, gönderi takip numarası varsa posta merkezinden resmi sorgulama başlatabilir ya da ulaşmayan paketler için herhangi bir sorumluluk kabul etmiyor olabilir.

    Bu sebeple bir alıcı olarak alışveriş yapmadan önce shop policies bölümünü okumak, satıcı olarak da bu bölümü alıcı dostu bir şekilde oluşturmak en iyisi. İyi shop policies için çok satan dükkanlarınkine bakabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık gerçekten çok bilgilendirici br post olmuş, etsy ile ilgili aklıma takılan bir şey olursa sizi rahatsız ederim artık :)

    YanıtlaSil
  4. -dream

    Rica ederim, yorumunla blogumu renklendirdiğin için ben teşekkür ederim :) Her zaman beklerim, sorularını buraya yazarsan herkesler faydalanır ;) Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Yazınız renew konusnu öğrenmem için bir bilgi kaynağı oldu..Çok teşekkür ederim..Ben kendi ürünlerimin kaçıncı sayfada göründüğü ile ilgili olarak yaptığım aramalarda benimle aynı işi yapan arkadaşların ürünlerinin nasıl her zaman ilk sayfalarda çıktığını bi türlü çözememiştim..mesela crochet shawl diyorum aynı kişinin neredeyse her sayfada 1 veya 2 ürünü dönüyor..Şimdi anlıyorum ki belirli bir stratejiyle ürünlerini yeniliyorlar..Düşündüğüm doğrumu bilmiyorum..Siz ne dersiniz?
    Tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. -asu crochet

    Rica ederim, faydalı olduysa ne mutlu, güzel dilekleriniz için ben teşekkür ederim ;) Evet, ürünü yenileme, arama sonuçlarında ön sıralara taşıdığı için önemli, yalnız yenilemenin de aynı ürün listeleme gibi .20 cent gibi bir ücrete tabi olduğunu ve Etsy'de ürünlerin dakikalar içinde arama sonuçlarında arka sıralara düştüğünü düşünürsek, bütçemize göre ve fotoğrafı güzel olan ürünleri ara ara yenileyebiliriz. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. Önce iyi ki varsınız demek istiyorum.Ben orta yaşlı,yüksek tahsilli bir emekliyim.Bilgisayar ve İngilizce bilgilerim yeterli değil.Sizi yeni keşfettim ve çok yararlandım şimdiden...
    Çeşitli tasarımlarımı paylaşmak için etsy'ye üye oldum;henüz siteme ürün yükleyemedim,sadece banner'ım var...Eksiklerimi tamamlamaya çalışıyorum.Sizi devamlı takip edeceğim,çook teşekkür ederim,her şey gönlünüzce olsun:)FLORALFEELİNGS...

    YanıtlaSil
  8. @Zerrin

    Ben teşekkür ederim vakit ayırıp güzel yorumlarınızı paylaştığınız için. Yazıları okuduktan sonra aklınıza takılanlar olursa her zaman buradan sorabilirsiniz. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. aradn 1 yıl geçmiş olmasına rağmen sansımı deneyerek size birşey sormak istiyorum...ben etsy de 1 ay önce satışa başladım..google da handmade crochet scarves yazıldığında etsy hesabımın web adresinin google da görünmesini istiyorum..bunun için etsy shop info-appearance dan handmade crochet scarves yazısını ekledim ama shopum google da çıkmıyor yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  10. @Adsız

    Merhaba,

    Dükkanınız Google'da mutlaka çıkıyordur ancak çok arka sayfalarda çıktığı için göremiyorsunuzdur.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,

    Böyle bir blog olduğunu dün farkettim. Dünden beri her yazdığınızı tekrar tekrar okuyorum. Çok açıklayıcı yazmışsınız ve çok emek harcamışsınız. Ellerinize sağlık.

    Benim ufak bir sorum olacaktı size. Treasury list'in konseptini biz mi belirliyoruz acaba? Mesela ben vintage ürünlerle bir liste oluşturmak istiyorsam, dilediğim gibi link seçip liste yapabiliyor muyum? Ya da belirlenen bir konsept var ve biz ona göre mi en iyi treasury listi yapmaya çalışıyoruz?

    Şimdiden ilginiz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ezgikelesillustration

      Rica ederim, ziyaret ettiğiniz ve okuduğunuz için ben de size teşekkür ederim, faydalı olduysa ne mutlu:)

      Treasury'ler için belirlenen bir concept yok, tamamen kendi zevkinize göre oluşturuyorsunuz, yani concepti siz belirliyorsunuz. Burada önemli olan bir concepti olması, ilgisiz ürünlerin bir arada olmaması; renk, tarz..vs bütünlüğü içinde olması. Bir de seçilen fotoğraflar çok iyi olmalı.

      Sil
  12. Ben etsy de satışa başladım. Dükkanımda bir çok ürün grubu var. Acaba ürün gruplarının çok olması yanlış mı?
    http://www.etsy.com/shop/ESRATASARIM?ref=si_shop

    2 tane satış yaptım fakat sonrası gelmedi. Ürünlerimi fiyatlandırırken etsy deki fiyatları inceleyip ortalarda fiyat veriyorum. Bu fiyat üzerinden indirim yapmama rağmen satışlarımı arttıramıyorum. Dükkanımı inceleyip eksik yanları bana bildirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @esra onat

      Etsy dükkanında çok farklı, birbiriyle ilgisiz ürünlerini bir arada bulundurmaktansa, 1 ya da 2 ürüne odaklanıp onun üzerinde farklı renk-model varyasyonları çalışmak, model ve renk seçeneği sunmak daha çok başarı getiriyor.

      Satış yapmak için indirim yapmak ilk başvuracağınız yöntem olmamalı hiçbir zaman. Etsy blogdaki yazıları okumanızı, Forum'da bolca vakit geçirmenizi öneririm. Özellikle sizin gibi yeni olan birçok kişinin soru ve sorunlarını paylaştığı Forum mesajlarını okudukça zaten sizin de kafanızdaki soruların cevaplandığını göreceksiniz.

      Milyonlarca ürün var Etsy'de ve bunların arasından sıyrılmak emek ve zaman istiyor. Etsy dükkanınızı devamlı geliştiriyor olmanız gerek, yani açıklamaları ara ara revize etmeli, tagleri iyileştirmeli, başlıkları daha doğru olanlarla düzeltmeli..vs..Hiç bir zaman ürünü koydum bitti gibi bir şey yok, devamlı geliştirmek gerekiyor. Fotoğraflar ise çok çok önemli. Bir de bir takıma dahil olmanızı öneririm. European Street Team (EST) takımına katılmanızı önerebilirim, içinde Türklerin de olduğu aktif, iyi çalışan ve Treasury'leri anasayfaya çıkabilen bir grup.

      Sil
  13. etsy den ürün aldığımızda teslimatı kaç gün sürüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @thechicksfavorite

      Gönderim şekli, teslimat süresi gibi gönderimle ilgili tüm işlemleri her dükkan kendi belirlemektedir. Kargo ile ilgili öğrenmek istediğiniz bir şeyi o dükkanın Shippin&Policies bölümünden okuyabilirsiniz, orada yer almıyorsa satıcıya mesaj atarak sorabilirsiniz.

      Sil
  14. merhaba benim keyyise design adın da dükkanım henüz açıldı ve etsy.com.keyyise yazmama rağmen kesinlikle hiçbir şey çıkmıyor.böyle birşey yok yazısı çıkıyor.Acaba neden?ne yapmalıyım?adresimi arkadaşlarıma veremiyorum bu yüzden:(şimdiden teşekkür ederim.sayfanızdan oldukça yararlanıyorum ayrıca emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. @keyyise design

    Merhaba,

    Muhtemelen aramayı dükkanlarda değil ürünlerde yapıyorsunuz, keyyise yazarken çıkan "find shop manes containing keyyise" yazısını seçin.

    YanıtlaSil