10 Ocak 2011 Pazartesi

Yeni Eğlence Biçimi: Flashmob


Burada okuduğum yazıyla haberdar olduğum FLASHMOB olayına tek kelimeyle bayıldım!

Flashmob özetle şöyle: Bir grup insan -ne kadar kalabalık o kadar güzel :) insanların olduğu bir yerde (bir meydan, tren istasyonu..vs) bir araya gelerek sıradışı ve çoğu zaman amaçsızca, kısa süren bir performans sergiliyorlar ve sonra dağılıyorlar. "Flashmob"şeklinde bir terimin 2004 yılında Oxford sözlüğüne girmiş olmasının sebebi ise, protesto, gösteri gibi politik bir amaçla, bir firma/marka adına reklam amacıyla bir araya toplanmış ya da bir şekilde kendilerine para ödenerek biraraya getirilmiş topluluklardan farklı olması. Yani daha önce hiç yapılmamış, hiçbir kategoriye girmeyen bir gösteri şekli.




Flashmob özellikle bir pazarlama aktivitesi olarak da tercih edilen bir yöntem haline gelmiş çünkü ortamda bulunan insanların çektikleri fotoğraf ve videolar ile uzun süre marka/firmanın adından söz edilmesini sağlıyor.
Youtube'da "flashmob" araması yaptığınızda farklı ülkelerde yapılmış birçok örneğini görebilirsiniz. Benim izlediklerim arasında en çok beğendiklerimden biri Black Eyed Peas ile yapılan. Olayın coşkusu bir yana, insan "bu nasıl bir organize olma becerisidir" diye düşünmeden edemiyor.

2 yorum: