27 Mart 2011 Pazar

Online Dükkan Sahipleri Yurtiçi ve Yurtdışına Nasıl Kargo Gönderebilirler?

E-ticaret sitelerinde dükkan açmayı düşünenler için genelde kargo meselesi ilk başta sıkıntı oluşturuyor. Hangi firmayla göndermeli, fiyatlar nedir, alıcı ödemeli nasıl oluyor? Hatta daha önce hiç kargo göndermemiş olanlar da var ve bazen ilk satışın ardından bir telaş alıyor :) Forum'larda "acil!" başlığıyla sorulan sorulara cevap aranıyor.



                                   Organik Sabunlar

Bir e-ticaret sitesinde dükkan açmış ve nispeten küçük hacimlerde gönderim yapacak olan biriyseniz kargolama meselesiyle ilgili aklınızdaki temel sorulara yanıt olacak bir yazı hazırladım. Ve de öncelikle "Online Satış Kılavuzu" olarak kaleme aldığım yazıları okumak isterseniz tümüne buradan ulaşabilirsiniz.


Birkaç önemli bilgi:

Dükkanınızı açarken öncelikle ücretsiz kargo mu yoksa alıcı ödemeli şekilde mi çalışacağınızı belirleyin.

Alıcı ödemeli çalışacaksanız, kargo fiyatını ya da fiyat aralığını belirleyip her ürün bilgisinde mutlaka belirtmeniz gerekiyor. Kargo bilgisi bölümü kesinlikle boş bırakılmamalı ya da anlaşılmaz, belirsiz olmamalıdır. Ulaştırma masrafının alıcıya ne kadara mal olacağını net şekilde belirtmek durumundasınız.

Ücretsiz kargo şeklinde çalışıyorsanız, yine her kargo bilgisinde kargonun ücretsiz olduğunu belirtin. Hatta dilerseniz bunu öne çıkartarak bir satış taktiği olarak kullanmanız mümkün.

Ücretsiz Kargo Sunmak Avantaj Sağlar mı?


Ücretsiz kargonun cezbedici olduğu ve satışlara olumlu etki ettiği konusunda şu doğrudur diye bir şey söylemek zor. Çünkü ücretsiz kargo demek kargo ücretini sizin üstlenmeniz demektir ki bu kimi satıcı için kar marjlarına bağlı olarak üstlenmesi mümkün olmayan bir masraftır. Hangi gönderim politikasının daha iyi olduğu tamamen size bağlı.

Gelelim gönderileri nasıl yapacağımıza:


YURTİÇİ GÖNDERİLER

PTT KARGO



Gönderim ücreti 1 kg'a kadar şehiriçine 3 TL, şehirdışına 4 TL. Her 1 kg fazla ağırlık için bu fiyat artmaktadır. Dolayısıyla kendi ürünlerinizin ağırlığına göre bir fiyat aralığı belirlemelisiniz.

PTT'nin farklı boylarda ücretsiz kutuları bulunmakta. Ürünün boyutuna göre bu kutulardan birini kullanabilirsiniz. Eğer küçük ve hafif parçalar gönderiyorsanız, havalı zarfta gönderim yapabilirsiniz. PTT’de havalı zarf bulunmuyor, kırtasiyeden almanız gerek.

Gönderi Takip Numarası

Ne içinde gönderim yaparsanız yapın, mutlaka ama mutlaka gönderi takip numarası alın. Bunun için küçük bir kağıt dolduruyorsunuz. Böylelikle gecikme, kayıp gibi bir olay yaşadığınızda (ki gecikmeler can sıkıcı şekilde sık olabiliyor) internetten sorgulatabilirsiniz. Elinizde numara varsa önünde sonunda pakete ulaşma imkanınız olur. Aksi halde paketiniz Allah’a emanet!

Geciken Paketler

PTT Kargo’nun avantajı fiyatının çok uygun olması, dezavantajı ise geç gitmesi ve alıcılardan “paketim hala gelmedi” mesajları almanız :) Bunun önüne şöyle geçebilirsiniz:

“Alıcılara avantajlı fiyatlar sunmak amacıyla gönderimlerinizi PTT kargo ile yaptığınızı, ancak özel kargo şirketlerine göre gönderilerin daha yavaş ulaşma ihtimalinin olduğunu ve bundan dolayı nadiren de olsa yaşanacak gecikmelerde size ulaşılabileceğini ve çözüm getireceğinizi” belirtebilirsiniz.

Yine de paketin daha çabuk eline geçmesini isteyenler olabilir ve size mesaj atarak sorabilirler. Böyle bir talep geldiğinde özel kargo şirketinden fiyat alın, alıcıyı bilgilendirip ondan sonra gönderimi yapın.

ÖZEL KARGO ŞİRKETLERİ
Pahalı oldukları doğru ama hızlı ve nispeten sorunsuz ulaştırdıkları için çok iyiler. Önce semtinizdeki kargo şubeleriyle birebir görüşüp, herhangi bir indirim yapıp yapamayacaklarını, özel bir kampanyaları olup olmadığını öğrenin. Pazarlık edebilirsiniz, online dükkanınız olduğunu, yüksek hacimde olmasa da haftalık belli bir miktar paket çıkaracağınızı söyleyin, belki birşeyler yapabilirler.

Kargo firması ve gönderim şekli tamamen sizin tercihinize kalmış bir konu. Önemli olan, kötü bir sürprizle karşılaşmamak için gönderinizin ne kadar tutacağını satışa başlamadan bilmeniz. Özellikle uluslararası gönderimlerde bu çok daha önemli:

YURTDIŞI GÖNDERİLER



                               Harita Kol Düğmeleri

Yurtdışına gönderim ilk başta korkutucu geliyor; fiyatı ne olur, ya çok pahalıysa, ya ulaşmazsa, ya kaybolursa..

Bu anlamda yaşanan birçok olumsuz tecrübe var. Gelmeyen, aylar sonra gelen, gümrüğe takılan paketler..vs

Ancak benim yaşadığım ya da Etsy’deki satıcıların yaşadıklarından şunu söyleyebilirim:

Ya Paketim Ulaşmazsa?

Uluslararası gönderilerin varış süresi çok değişkenlik gösterebiliyor. Bunun için bir aralık belirleyin ve bu süreyi aşarsa alıcının size ulaşabileceğini belirtin. Benim sürem Avrupa için 7-10 gün, ABD için 15-20 gün, geri kalan için 20-30 gün şeklinde.

Belirlediğiniz süre içinde ulaşmayan paket mesajı alırsanız belli bir süre daha beklemeyi ve o süreden sonra harekete geçmeyi teklif edebilirsiniz. O zaman takip numarasından ya da dilekçe vererek paketin peşine düşeceksiniz. Paketi bulma ihtimaliniz yok değil. Hiç bulamadığınız durumda ise bazen paket ya size geri geliyor, ya aylar sonra alıcıya ulaşıyor..vs

Bir keresinde ABD’ye gönderdiğim bir paket alıcıya ulaşmadı. Ben de satış politikam gereği herhangi bir ücret talep etmeden aynısından bir daha gönderdim. Sonra kadın bana mesaj attı, her iki paket de eline geçmiş :) Ve ikinci gönderdiğimin de parasını ödemek istediğini söylemiş. :) Böyle olaylar da yaşanıyor.

Önemli olan sizin önceden belirlenmiş satış politikalarınızın olması ve bir sorun yaşandığında onun doğrultusunda hareket etmeniz.

Kayıp, Zarar Görme..vs Politikalarınızı Belirleyin


Mağduriyeti giderici ve gerektiğinde maliyeti üstlenici satış politikaları belirlemek gözünüzü korkutmasın çünkü alıcının bir sorun yaşandığında çözüleceğini biliyor olması alım kararını olumlu yönde etkiliyor ancak bunlar nadir yaşandığı için satıcıya toplamda önemli bir maliyet oluşturmuyor.

Hiç satış politikanızın yoksa da sorunun çözümü tamamen sizin insiyatifinize kalmış.

Gönderim Şekli

Tüm ülkelerde uluslararası gönderimlerinde dükkan sahipleri genelde kendi ülkelerinin ulusal posta hizmetini kullanıyorlar. Çünkü özel kargo firmalarının fiyatları imkansız seviyelerde. PTT ile gönderdiğinizde elinizden gelen en iyi şey paketin takip numarasını almanız. Bunun için yine küçük sarı saman kağıtlardan doldurun.

Fiyatlar

Gönderi fiyatlarına gelince en iyi seçenek yüzeyden. Bunun için yine dilerseniz havalı zarf içinde ya da PTT’nin kutularıyla gönderebilirsiniz. Ülkelere ve ağırlığa göre fiyatlar değişkenlik gösterdiğinden yapılacak en iyi şey ortalama ağırlıkta bir ürününüzü paketleyerek PTT’den fiyat almanız. Benim maks. 500 gr tutan gönderilerim en uzak ülkeye 10 TL’ya gitti şimdiye kadar. Avustralya’ya 3,5 TL’ya giden paketim de oldu.

PTT’nin yurtdışına alıcı ödemeli gönderme seçeneği yok. Bu yüzden çalıştığınız sitenin sistemine göre değişmekle birlikte, alıcı ile görüşerek, satış öncesi gönderi ücretini ürüne ekleyip fiyatı revize edebilirsiniz.


Benim unuttuğum ya da sizin sormak istediğiniz şeyler olursa yazıya yorum bırakabilirsiniz, elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. Yazının faydası olmasını dileğiyle, herkese bol ve hayırlı satışlar! :)

45 yorum:

  1. Birkaç ekleme ve düzeltme yapayım.
    PTT nin yutiçi alıcı ödemeli gönderimi var. Yani parayı baştan ödeyip, sonradan almak olayı kalktı. Ocak ayından beri bu hizmet var. Daha pratik olsun diye ben gönderi kağıtlarını önceden fazla miktarda alıyorum şubeden. Evde doldurup öyle götürüyorum. PTT de havalı zarf ta var aslında vermek istemiyorlar. Ben zarf ücretini ödeyip zarf ta alıyorum. Sanırım şube görevlilerinin keyfiyetiyle ilgili birçok işleyiş değişiyor.
    Özel kargolar firmalarla anlaşma yapıyorlar. Tanıdık bir firmayla konuşup bu anlaşmayı onların üzerinden yapabilirsiniz. Ben eşimin işyeri üzerinden gönderiyorum, anlaşmalı gidiyor.
    Yurtdışı gönderilerde aynı şeyi ben de yaşadım. ikinci ürünü yolladım, müşteri diğerini de aldığını yazdı, hediye ettim. Özel günlere çok yakın tarihlerde satış olmasın diye dua ediyorum, çok geç gidiyor çünkü. Kargoyu çıkarmadan da yetişemeyeceği konusunda mutlaka alıcıyı uyarıyorum, başım ağrıyacağına satış iptal olsun diye. Özellikle New York postanesi pek ağır. En az 15 gün orada bekletiyorlar. Bundan çok kişi şikayetçi. Adını çok duymadığımız 3. dünya ülkelerine oradan daha çabuk ulaştı kargolarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yazınız çok işime yaradı çok teşekkür ederim. Henüz şirket açmadığım için ilk gönderileri gönderirken anlaşma yapamayacağım diye üzülürken sizin yazınızı gördüm. Benim de eşimin şirketi var, onun üzerinden anlaşmalı göndermek istesem paket üzerinde eşimin şirketinin ismi mi yazmak zorunda acaba? Bu konu ile ilgili yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Sevgiler.

      Sil
  2. @sesiber

    Teşekkürler düzeltme için, yazıyı revize ettim.

    Evet, havalı zarf her şubede olmadığı için belirtmedim. Özel kargolar konusunda da çok gönderim yapan bir tanıdık firma ya da kişi varsa onun üzerinden göndermek süper olur fiyat açısından.

    YanıtlaSil
  3. Limon Yeşili,çok güzel anlatmışsın sağol bu bilgiler için ;)

    Buarada gerçekten de Ptt alıcı ödemeli yolluyor mu artık ? Merak ettim ya kafam karıştı .

    YanıtlaSil
  4. @Junkhead

    Sesiber öyle söylüyor :)

    YanıtlaSil
  5. Öyle söylüyor, derken desteksiz atmadım. Ocak ayından geçtiğimiz Cumartesi günüe kadar, bu şekilde birçok kargo yolladım. Hatta Emek Sensindedik tüm rürünlerimi ücretsiz kargodan alıcı ödemeliye bu sebeple çevirdim.

    YanıtlaSil
  6. @sesiber

    Sesibercim desteksiz attın demedim aşkolsun öyle mi anlaşıldı? Benim yazım şeklimden kaynaklandı herhalde..Zaten dediğim gibi söylediğine dayanarak yazıdan çıkardım o bölümü..

    YanıtlaSil
  7. Yok aşkolsunluk falan birşey, böyle şeylere alınmam ben :)

    Düzeltme adına, bir arkadaşımın bu sabah yazdığı mailden alıntı yapacağım.
    "Bu arada kargoyu sordum ben öyle bir uyulamalarının olmadıklarını söylediler.
    Sirkeci Büyük postaneden gönderiyorum ben. Şeflerine sordular
    Genel müdürlükten öyle bir yazının gelmediğini söylediler. Hatta bu konuda
    PTT kendini garanti altına alma adına özellikle parası alınmadan hiçbir gönderi yapılmayacak diye yazılar falan yollamış. Bu tür uygulamada bulunanlar için işlem yapılacağı falan, şubeyi sordular bana bende bilmiyorum şube falan,dedim"

    Bu demek ki, bizim şube bunu kafasına göre uygulamış. İlk duyduğumdan beri sorduğum sorulara "Ocak ayından beri bu şekilde gönderim var" diyen memur, bunu ne amaçla söyledi ve uyguladı bilemiyorum ama benim tüm gönderilerim sorunsuz gitti. Belli ki iyi niyetle yaptılar ama adamların başları yanacak bu gidişle, bugün kendilerini uyaracağım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili limon yeşili bir etsy acemisi olarak çok şey öğrendim senden.Zamanını ayırıp, bilgilerini bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ederim.
    Ben kargo ücretleri hakkında çok fazla bir bilgimde olmadığından aşağı yukarı bir fiyat belirlemiştim, şimdi yazını okuyunca yüksek kaldığını görüyorum.Sana izninle birşey sormak istiyorum;bir ürün satın alınmak istendiğinde gönderi ücreti yazıldığına göre alıcı ürün fiatı üzerine kargo ücretini ekleyip, öyle mi ödeme yapıyor?teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. @Noblesse

    Sevgili Noblesse ben de size teşekkür ederim yorumlarınızla destek olduğunuz için. Yazıların işe yaradığını, faydalı olduğunu bilmek çok güzel. Soruna gelince, alıcı ödemeyi yaparken ürün fiyatı+kargo ücreti hesabından çekiliyor. Diyelim ürün $20, kargo $3, alıcının hesabından $23 çekiliyor ancak satıcıdan kesilen %3,5 komisyon sadece ürün fiyatından kesiliyor. Yani $20'dan. Umarın açıklayıcı olmuştur, aklına takılan başka bir şey olursa sorabilirsin yine. Sevgiler, kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  10. ben de geçmeyi düşünüyorum etsy'e ama biraz da bu ptt kargo beni düşündürmüyor değil,bir şehirden bir şehire 5 günde giden yurtdışına kaç haftada gider diye.

    YanıtlaSil
  11. @fimofimo

    Normal şartlar altında Avrupa'ya 7-10 gün, ABD'ye 15-20 gün gibi sürelerde gidiyor. Bu süreler kısalabiliyor da, uzayabiliyor da. Ama endişe etmene gerek yok, verdiğim rakamlar makul süreler, sadece Türkiye için geçerli değil. Başka bir ülkeden Türkiye'ye gönderilen paketler için de böyle, yani herkes için aynı durum geçerli.

    Tek yapman gereken dükkanında yukarıda verdiğim gibi ortalama süreler belirlemen ve bu süreyi aştığı halde halen ulaşmamış paketler için seninle iletişime geçilebileceğini belirtmen. Normalde belli bir sürede ulaşıyor ama uzadığı da oluyor. Önemli olan bu süreci yönetebilmek, yoksa gecikme elimizde olan bir şey değil, dediğim gibi dünyanın her yerindeki satıcılar için geçerli.

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben de yurtdışında bir kişi ile anlastım paramı yatırdıgına dair mail aldım.ancak takip numarasını verdıgımde aktıve olucakmış param. ben de ürünümü ptt ile gndermeyi düşünüyorum.ama benım anlamadığım ptt ile anlaştgmda ve takıp numarası aldıgımda kargo ücretini kendim mi ödeyeceğim.karşı taraf bana ben ödicem dedi. acaba ptt onun bankası ile irtibata mı geçecek anlamadım. O kişi de ingilizce konusuyo her şeyi soramıyorum.siz beni bilgilendirir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Adsız

      Merhaba,

      Açıkçası konuyu tam anlayamadım, ürünü göndermeden parayı önden mi yatırdı, ne tür bir anlaşma idi? Paypal üzerinden mi gönderdi ödemeyi? Konuyu biraz daha açarsanız daha iyi yardımcı olabilirim.

      Sevgiler

      Sil
  13. siz bir harikasınız.bütün yazdığınız bilgiler ve emeğiniz için teşekkür ederim.
    yeni başlayacak olan bir etsy satıcısı olacağım inşallah.bütün sorularım cevaplandı

    YanıtlaSil
  14. En yakın zamanda bende etsye girmek istiyorum ama gözüm korkmuyor değil.:) yazın yardımcı oldu ama 2011de yazmışsın fazla değişmişmidirki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Lilith

      Fiyatlar dışında değişen bir şey yok :)

      Sil
  15. Sevgili Limon Yeşili,

    İlaç gibi bir yazı için teşekkürler! Tam aradığım şeydi bu bilgi! :)

    Benim minicik bir sorum olacak. Etsy'de kargo ücretlerini ürün sayfalarında belirtiyoruz. Pekiyi, bu ücretin ekstradan tahsil edeceğimizi de bu sayfada belirtmemiz gerekli mi? PTT'nin yurtdışı alıcı ödemeli ürün gönderimi kabul etmediğiniz belirtmemiz gerekli mi?

    Sevgiler,
    Pırpır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Pırpır

      Kargo ücreti Etsy'de zaten ekstradan tahsil ediliyor, yani karşı ödemeli gönderim gibi bir seçenek yok :) Siz shipping seçeneklerinde ülkeye, bölgeye göre kendi gönderim ücreti bilginizi giriyorsunuz ve ziyaretçiler ürün sayfasında onu görüyorlar. Sonra satın alma yaptıkları zaman, ürün tutarı+kargo ücreti olarak kartlarından çekiliyor.

      Sil
  16. Merhabalar son yorumunu 2012 yılında yapmışsın ozamandan buzamana bir faliyet olmamış zaten çok güzel açıklamışsın konuyu yeterli bilgiler içeriyor sanırım.. Seni fazla oyalamadan birşeyler sormak istiyorum belliki online satış ile ilgileniyorsun. ben avrupada yaşamaktayım bir yakınımın türkiyede içgiyim firması var toptan ve perakende üzerine avrupada gerekirse birşirket kurup onlien satış yapmayı planlıyorum yanlız ürünleri toptan almak istemiyorum satış oldukça türkiyeye bildiricem adrese postalıcaklar benim adıma türkiyedeki firma bana fatura kesicek ben türkiyedeki firmaya ve siparişi veren müşteriye mantık bu bir çok konuda mantalitede birleştik bu iş hakkında ama yazından alıntı yaparak (Benim maks. 500 gr tutan gönderilerim en uzak ülkeye 10 TL’ya gitti şimdiye kadar. Avustralya’ya 3,5 TL’ya giden paketim de oldu.) dediğin ücretleri hiçbir yerde bulamadık her siparişim 10 tl olsun kabulum benim ürünlerim zaten maksimum 5 6 parça bile alsa 500gr ı geçmez ama örneğin en ucuz bulabilğimiz ptt yurt dışı kargo bile 1 ile 1500gr arası tek fiyat 56 tl gibi bir sabit ücret istiyor. Sorum şu siz bu fiyatlara hangi firma ile ne şekilde yurt dışına kargo gönderiyorsunuz? beni ve bu konuda çok merak edene rastladım internette, onlarıda aydınlatmış olursunuz teşekkürler..

    YanıtlaSil
  17. @Tufan Kaya

    Gönderileri PTT Kargo ile yapıyorum. Gönderimi yüzeyden yapmak istediğinizi söyleyin. PTT'nin kendi kargo kutuları var boy boy, onların en küçük boyu ile gönderim yapıyorum-ki o bile hacim olarak çok fazla büyük geliyor bana. Ama ağırlık olarak 200-300 gr tutuyor ve ABD'ye 10 TL civarında gidiyor.

    YanıtlaSil
  18. merhaba bende bir kac aya saat satmayi dusunuyorum orta dogu ve turk ulkelerine online olarak peki ihracat olayi nasil oluyor her yolladgnda bi masrafi olmasi lazim ihrac ettgn urunun yada baska bi yolumu var?

    YanıtlaSil
  19. Merhaba, Ptt yurtdışı gönderilerinde 'kayıtlı küçük paket' ve 'kayıtsız küçük paket' arasındaki fark nedir ve ne önerirsiniz? Sanırım küçük gönderiler için 'mektup postası' bölümüne giriyoruz...

    YanıtlaSil
  20. Merhaba ben de size birşey sorabilir miyim? Yurtdışına bir site aracılığıyla değil de yurtdışı siparişimi ptt kargo ile gönderdiğimde gümrük problemi olur mu? Bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  21. Bende http://ptt.gov.tr/index.snet?wapp=calculatingDeliveryPrice_tr bu siteden bakıyorum 200-300gr yazıp yüzeyi seçtigim zaman 50+TL gibi bir fiyat çıkıyor.

    YanıtlaSil
  22. Öncelikle yorum ve yönlendirmeleriniz için teşekkürler..PTT 'nin kendi resmi sitesinde kargo rakamları uçuk ..Acaba yüzeyden yapmak mı ucuzlatıyor kargoyu (kelimenin anlamını da bilmiyorum gerçi)

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar ,
    ETSY konusunda deneyimli arkadaşlardan bir ricam olacak, ben orada mağaza açmayı planlıyorum. Ürün yükleme bölümünde kargo bedellerini yazmamızı istiyor ve ülke seçin diyor. Her ülkeyi tek tek mi seçip kargo bedellerini öğrenerek yazıyoruz. PTT bize böyle bir liste veriyor mu ? Mesela ben 250 gr ağırlığında bir yastık için (42x42x10 paket ölçüleri) 40-50 TL gibi rakamlar çıktı karşıma. Bu yüzden yardımınıza ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  24. bu işlere yeni başlamış biri olarak ne yapsam ne etsem diye düşünürken yazdıklarınız çıktı karşıma çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar,
    Yurtdısına kargo yollamak isteyenlere www.yurtdisiexpress.com öneririm
    Gercekten cok uygun fıyatlara yollayabılıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  26. Merhaba gönderimi yüzeydenyapmak derken?ben almanyaya bir kiloluk bir şeyi Israrla söylememe rağmen kargo kategorisine sokup 40tl ye göndermek istediler.ben Kayıtlı küçük paket göndermek istiyorum dediğimde yeterli olmuyor mu?başka ne diyebilirim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba;
    Öncelikler sayfanız için size teşekkür etmek istiyorum. Yeni bir dükkan açacaklar yada dükkanı olup çok deneyimi olmayan herkes için bilgilendirici ve harika bir sayfanız var.
    Bende Etsy de satış yapıyorum, ve yaşadığım bir sorun ile ilgili sizden bilgi almak istiyorum.
    Etsy de yılbaşı öncesi İngiltere'ye bir ürün sattım. Müşteri 5 gün önce Case açmış ve ürünün gelmediğini rapor etmiş. Case'i yılbaşı sebebi ile gecikme yaşamış olabileceğini belirterek yanıtladım ve bugün müşteri özelden mesaj yazıp ürünü teslim aldığını ancak kutunun boş olduğunu yazmış.
    Etsy'de forumlara baktığımda bu tarz problem yaşayan insanların her birinden farklı tepkiler okudum. Kimi yeni ürün göndermiş, kimi göndermemiş, kimi rapor etmiş vs.
    Ben müşteriden paketin resmini çekip bana göndermesini rica ettim, böylece şikayette bulunacağımı bildirdim.
    Açıkçası müşteri bana pek güven vermiyor. Her şekilde parasını geri ödeyeceğim, ancak anladığım kadarı ile açılmış bir case paypall üzerinden ödenen bir satışta direk kapanmıyor. Direct Checkout olacak yada müşteri kendisi case'i kapatacak.
    Ancak ben açıkçası bu müşterinin case i kapatacağına pek güvenemiyorum. Ayrıca paypall ile ödemesini yapınca ürün ile ilgili yorum yapabilirmi. İlk defa böyle bir müşteri ve durum ile karşılaşıyorum. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    Sayfanız ve emeğiniz için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Öncelikle güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Etsy'de case açıldıktan sonra savunma verdiyseniz, gönderinizi belgelediyseniz, Etsy satıcıdan yana olacaktır. Parayı iade ederek case'i kapattırmanızı öneririm. Müşteri yine de satışa yorum yapabilir ancak Etsy'ye bu yorumu kaldırtabilirsiniz. Yalnız burada önemli olan, yorumu kaldırtabilmeniz için müşterinin bıraktığı yoruma cevap yazmamış olmanız gerekiyor.

      Sevgiler

      Sil
  28. Selamlar,

    Ebay'de nasıl freeshipment düzenleyebilirim. Çalıştığım firma bana bu konuda yardım edebileceğini söyledi. Ebay'de bir nevi onların dış ticaretini yapacağım.

    YanıtlaSil
  29. Kargo şirketleri ile bireysel anlaşmaya çalışmayın, sizden aylık alt gönderi limiti istiyorlar ve ciddi bir indirim yapmıyorlar.

    OfisPaneli üzerinden kargo anlaşması yapabilirsiniz. OfisPaneli tüm kullanıcılarınn gücü ile kargo şirketleri ile anlaştığı için toplu satın alma mantığıyla en ucuz fiyatı sunuyor.

    YanıtlaSil
  30. iyi günler arkadaşlar ben pts net kargoda satış müdürlügü yapmakdayım sizde yurtdışına gonderılerınız icn fırma arıyosanız daha uygun daha hızlı servisle benı araya bılırsiniz 0507 560 82 82 salıh karakoç

    YanıtlaSil
  31. iyi günler arkadaşlar yurdışana gonderılerınız icin yardımcı olunur pts net kargoda bölge mudurlugu yapmaktayım daha uygun fıyata daha hızlı teslımatla.507 560 82 82

    YanıtlaSil
  32. iyi günler arkadaşlar ben pts net kargoda satış müdürlügü yapmakdayım sizde yurtdışına gonderılerınız icn fırma arıyosanız daha uygun daha hızlı servisle benı araya bılırsiniz 0507 560 82 82 salıh karakoç

    YanıtlaSil
  33. iyi günler arkadaşlar ben pts net kargoda satış müdürlügü yapmakdayım sizde yurtdışına gonderılerınız icn fırma arıyosanız daha uygun daha hızlı servisle benı araya bılırsiniz 0507 560 82 82 salıh karakoç

    YanıtlaSil
  34. OfisPaneli ile ucuz kargo anlaşması yapabilirsiniz. Yurt içi gönderileriniz için MNG Kargo, yurt dışı içinse FedEx ile anlaşmış olursunuz. Gayet cazip fiyatlar sunmaktadırlar. Online teklif alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  35. Geçirliliğini halen koruyan oldukça faydalı bir yazı olmuş. Ek bilgi olarak şunları söylemek isterim:
    OfisPaneli aracılığı ile kargo şirketleri ile anlaşma yapabilirsiniz. Yurtiçi ve yurtdışı tüm gönderileriniz için sabit fiyat teklifi alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  36. Merhabalar KargoGO.com' DHL ve UPS fiyatları cok ucuz Amerika $12.90 Avrupa $8.90

    YanıtlaSil
  37. Merhaba;
    Öncelikle yazınız için ben de teşekkür etmek istiyorum. Bu iş için araştırma yaparken tesadüfen yazınızı okudum ve benim için bilgilendirici ve ümit verici oldu ama hala aklıma takılan sorular var ve sizden bilgi almak istiyorum. Babamın orta ölçekli hatta küçük sayılabilecek triko kazak, hırka imalatı yapan atölyesi var ve iç piyasada işler durgun olduğundan satışlar iyi değil. Ben de şu sıralar işsiz olduğumdan (fazla detaya giriyorum kusura bakmayın) yabancı internet sitelerinde triko, hırka satmak istiyorum ama aklıma takılan bir kaç şey var; birincisi İngilizcem çok iyi seviyede değil,ama var. çok iyi olması şart mı? İkincisi ise fotoğraflar profesyonel mankenler ile çekilmiş olmalı mı? En azından ilk aşama için kendi imkanlarımla çektiğim fotoğraflar ile satış yapabilir miyim?
    Yardımcı olabilirsiniz sevinirim.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  38. Merhaba , Rusya'nın en büyük internet sitesi ( Rusya'nın amazonu gibi bir şey )üzerinden perakende satış yapmak istiyorum. Ürün Ptt kargo ile Rusya'ya ürün kaç günde gider? Yollayacağım tekstil (kazak) ürününün gümrükten geçmemesi,vergi kdv gibi sıkıntıları olur mu ? Olursa işimi nasıl garantiye alırım?Yani bu işin kdv'si vergisi nerdir?

    YanıtlaSil
  39. Bilgilendirme için çok teşekkürler. yeni başlayanlar için çok faydalı.

    YanıtlaSil
  40. Merhaba etsy bugün üye oldum ...paypal sistemi kapanmış ...daha hiç satış yapmamış biri nasıl anlayacak bakalım 😂 peki şu an para aktarımı bana nasıl yapılacak

    YanıtlaSil