29 Kasım 2011 Salı

F-Ticaret Gerçek mi?


24 Kasım’da Doğuş Üniversitesi’nde ETİCAD (Elektronik Ticaret Siteleri ve İşletmecileri Derneği)’ın desteğiyle “E-ticaret ve Sosyal Medya Konferansı” düzenlendi. Tabi ki ben de oradaydım! Önümüzdeki birkaç yazıda bu keyifli konferanstan notlar paylaşacağım.

Konferansta sosyal medya ve mobil uygulamaların e-ticaret üzerindeki etkileri konuşuldu; ödeme sistemleri, mobil uygulamalar, online/offline tanıtım, sektörde istihdam, sosyal ticaret, sanal pos uygulamaları, SEO, kargo sistemleri ve Türkiye’nin e-dönüşümü üzerine zihin açıcı konuşmalar dinledik.

Önce Özgür Alaz’ın “F-Ticaret Gerçek mi?” adlı sunumundan bahsedeceğim.

Özgür Alaz kısıtlı süre içinde konuya genel olarak değindi ve Facebook’un e-ticarete olan katkısı ve potansiyelini anlattı.

Öncelikle şunu söylemeli, F-ticaret dendiği zaman çoğumuzun aklına Facebook üzerinden ürün satışı geliyor. Ama aslında ne sadece bu demek, ne de her zaman bu kadar doğrusal. Her zaman direk satınalma mevzubahis olmayabilir. Deneyimleri paylaşarak, tavsiye verip alarak satınalma kararını etkilemek de bunun bir parçası.

Çünkü “Şimdiye kadar sosyal medya hayatımıza girdi, artık hayatımız sosyal medyaya giriyor.” Bu yeni markalar yaratmak için birçok fırsat sunuyor.

Microsoft Office, Google Docs gibi, her yeni platform kendi markalarını yaratıyor, güçlendiriyor.

Serdar Kuzuloğu’nın dediği gibi, “Facebook’un değeri biz ilkokul arkadaşlarımızı bulalım ya da arkadaşlarımızın fotoğraflarına bakalım diye 50 milyar dolar değil, yaşayış ve satınalma kararlarımızı etkilediği için 50 milyar dolar”.

Mark Zuckerberg, Eylül’de yapılan F8 konferansında, “sizin yerinizde olsaydım sosyal ticarete yönelirdim” dedi.


Peki F-ticaretteki fırsatlar ve potansiyeller neler?
1. Lead Kanalı Olarak Facebook:
Facebook bir CRM mecrası olarak çok büyük potansiyele sahip. Bu müşteri ilişkilerini iyi yönetebilmek ve güçlendirmek için müthiş bir fırsat.
2. E-ticaret Girişimini Facebook’a Taşımak:
Ürünler Facebook üzerine taşınarak bir satış mecrası olarak kullanılabilir ancak illa satışı Facebook üzerinden sonlandırmak kritik değil, ürünlere tıklandığında ana satış sitesine yönlendirilebilir.
3. Facebook’u E-Ticaret Girişiminize Taşımak
İnsanlar Facebook’ta yaptığı her şeyi sitenizde yapabilsin, bunun için Facebook araçları siteye taşınabilir. Kendisi buna örnek olarak Tripadvisor uygulamasını verdi. Tatile gitmeyecekseniz bile vizyonu deneyimlemek için üye olmanız sizin için faydalı olacaktır.
4. Girişiminizi Sosyalleştirmek
Bunu da Trippy adlı siteyi örnek vererek anlattı. Burada durum biraz daha farklı; Trippy, Facebook üzerindeki dataları kullanarak seyahati baştan yaratıyor. Bunu nasıl yaptığını aşağıdaki videoda izleyebilirsiniz.




Bu yazımın orijinalini Brandtalks.org'da bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder