25 Ocak 2011 Salı

Patrick Petitjean..Şükela....

Resimdeki zat-ı muhterem Network'ün reklam yüzü olacakmış, Ayşe Arman da bu haftaki Hürriyet Pazar'da kendisiyle röportaj yapmış. Bu muhteremi mutlaka sizinle de paylaşmak istedim. Biraz dalıp gitmekten zarar gelmez öyle diil mi? :-)

En az kendisi kadar ilgi çekici olan şu ki Patrick Fransa'da 160 nüfuslu bir köyde yaşıyor. Ne var bunda zaten zenginlerin çoğunun köyde evleri var diyebilirsiniz. Ama Patrick gerçekten bir köy yaşantısı sürüyormuş. Şehirde bir evi olmadığı gibi, cep telefonu ya da bilgisayar da kullanmıyormuş, kendisiyle faks yoluyla iletişim kuruluyormuş.

Ayşe Arman ancak Patrick'in ellerine dikkat ettiğinde gerçek bir köy yaşantısı sürdüğüne inanmış çünkü "ellerinin manken eli gibi değil, marangoz eli gibi" olduğunu söylemiş.

Gerçekten kendisinden beklendiği şekilde, "normal olanı"yapmadığı, şan, şöhret ve paranın nimetlerinden dibine kadar faydalanmadığı için; yani her gün sevgili değiştirmediği, "bir kazağı ömür boyu giyebilirim" dediği, partilere, davetlere, çılgın eğlencere katılmadığı için bu tercihine hepimiz şaşırıyoruz. Ayşe Arman da devamlı "nasıl olur, gerçekten şehirde evin yok mu, cep telefonun yok mu, ama niyee" diye sorular sorup durmuş :) "Ben fotoğraflardaki o adam değilim, o bir imaj" diyor.

Dünyanın en ünlü dergilerine kapak olmayı başarı olarak görmüyor.

Günümüz dünyası için istisna, adeta bu dünyadan değil desek abartmış olmayız..Yakışıklı, zengin ve ünlüyseniz, bu dünyanın nimetlerine sırt çevirmek her yiğidin harcı değildir ey dostlar..

21 Ocak 2011 Cuma

Havalı, Profesyonel ya da İlgi Çekici..Facebook Sayfanızı Kişiselleştirin


Facebook sayfanızı ziyaret edenleri, yukarıdaki gibi tasarlanmış bir sayfa ile karşılamak ister misiniz? Böyle bir sayfayı Pagemodo sayesinde çok kolay bir şekilde yapmanız mümkün. Hem de herhangi bir program ya da tasarım bilgisine sahip olmaya gerek kalmadan. Şablonlardan beğendiğiniz bir tanesini seçtikten sonra geriye şablonu adım adım işiniz ya da konuyla ilgili yazı ve fotoğraflarla doldurmak kalıyor.

Örneğin aşağıda; üstte duran benim seçtiğim şablon, altındaki de ortaya çıkan sonuç:

Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi buradan alabilirsiniz.
Kaynak: Webrazzi

20 Ocak 2011 Perşembe

Etsy'de Öne Çıkmanızı ve Satış Yapmanızı Sağlayacak Bilgiler

Katlanmış Banknot Yastık chicsindesigndotcom


Diyelim Etsy dükkanınızı yavaştan düzenlemeye başladınız; Pay-Pal hesabı açtınız, dükkanınıza güzel bir banner edindiniz, profil sayfanızı doldurdunuz, satış politikalarınızı belirlediniz..(Online dükkan açma ve Etsy sistemi üzerine başlangıç için kılavuz olacak yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz)

Şimdi daha ayrıntılı şekilde Etsy dünyasına dalmak ve gerçek anlamda satış yapmak, PARA KAZANMAK istiyorsunuz. Hep diyorum ya Etsy sadece bir online satış sitesinden çok daha fazlası diye..Benim okumaktan ve takip etmekten çok keyif aldığım ve konuya daha hakim olmanızı sağlayarak satışlarınıza etki edecek bazı özelliklerinden ve bölümlerden bahsetmek istiyorum Etsy'nin.

Öncelikle "Etsy Success Newsletter"a üye olmanızı önerebilirim. Böylece haftada 2 defa posta kutunuza dükkanınızı geliştirmenizi sağlayacak ve dolayısıyla satışlarınızı arttıracak ipuçları gelecektir.

Sevgililer günü kartları InkspotWorkshop

Newsletter'a Buradan üye olabilirsiniz.

FORUM

Etsy Forum inanılmaz bir bilgi kaynağı ve bu kaynaktan muhakkak faydalanın.

Konuşma Balonları broleskine

Ama ilk zamanlarda -ben de dahil- çoğu dükkan sahibinin yaptığı hatayı yapmayın. Saatlerinizi Forum'daki sonu gelmez "yukarıdaki dükkanı eleştirin", "şuanda yukarıdaki dükkandan alışveriş yapmanızı engelleyen nedir", "yukarıdaki dükkanın yaptığı tek bir hata söyleyin"...vb binlerce başlıkta harcamayın. Onun yerine tanıtım için yapabileceğiniz çok daha etkili ve verimli yol ve yöntemler bulun ve onlara zaman ayırın.

Forum'da aktif olmak elbette iyi bir şey ve tabiki önemli bir tanıtım-promosyon aracı ama o kadar çok konu başlığı var ki, şuursuzca her bir başlık altına yorum yapmak ve bir de onların takibi çok değerli vaktinizi sadece harcamanıza sebep olur.

BLOG

Mutlaka takibe alın ve oturun başına, altından girin üstünden çıkın :)

Forum'da ve Blog'da "success, mistakes, tips, creative, shop makeover, solutions, entrepreneur, photoshop, photo edit, how-to" gibi aramalar yaparsanız faydalı yazılara ulaşabilirsiniz.

Benim blogdaki en sevdiğim bölümlerden biri "Quit Your Day Job" bölümü. Burada her hafta; bir taraftan maaşlı bir işte çalışırken, diğer taraftan Etsy'de dükkan açan ve satışlarının iyi gitmesi ve çoğunlukla da ikisini bir arada yürütememesi üzerine bir seçim yapıp işinden istifa ederek geçimini Etsy dükkanıyla sürdürmeye başlayan bir kişi konu ediliyor. Röportajların okuması çok keyifli ve bilgilendirici.

Virtual Labs

Sık sık adminin ve Etsy sakinlerinin katılımıyla "virtual labs" adlı "canlı yayınlar" düzenleniyor. Özellikle "Newbie Chat" adlı acemilere yönelik ve "Shop Critique" adlı dükkan eleştirilerinin yapıldığı videoları takip edebilirsiniz. Kendi dükkanınız olmasa bile diğer dükkanlar hakkında yapılan eleştiriler sizin için de faydalı olacaktır.

Tabi çoğu Türkiye saatine göre gece yarısından sonra başlasa da, 12'de başlayanlara katılabilirsiniz. Zaten genelde 1 saat sürüyor.

"Virtual Labs"lerin Programı burada

TREASURY YAPMAK

Anasayfada yer alan 12 ürün, çok büyük oranda üyelerin yaptığı Treasury'ler arasından seçiliyor. Şuanda baktığımda 16105 sayfa T(reasury) var. Her sayfada 2o adetten siz hesap edin. Peki bu kadar T arasından sizinki adminler tarafından nasıl fark edilecek?

İlk aklıma gelenleri kısaca şöyle sıralayabilirim:

-Tlerde olmazsa olmaz tema ve güzel fotoğraflardır. Bu tema bir renk, konu, özel gün ya da herhangi başka bir şey olabilir. Renk ve/veya konu bütünlüğü olan bir T'nin seçilme şansı çok daha yüksek. Seçilen ürün fotoğrafının güzel çekilmiş olması ise en az onun kadar önemli. Koleksiyonun kaliteli görünmesini sağlar. Ne de olsa 1 saat boyunca milyonlarca ziyaretçisi olan bir sitenin anasayfasında yer alacak.

-Blogda her ay yayınlanan trend yazılarını takip eder ve Tleri belirlenmiş trendler doğrultusunda hazırlarsanız anasayfaya çıkma ve blog ve newsletterlarda ürünlerinize yer verilme şansınızı arttırmış olursunuz. Örneğin Şubat ayı trendlerini burada okuyabilirsiniz. Mesela her aya bir taş seçiliyor. Şubat ayının taşı ametist olarak belirlenmiş.

-Bir takıma üye olmanız işte burada önem kazanıyor. Takım üyelerinin görüntüleme ve tıklamalarıyla T'niz üst sıralara çıkacaktır. Ayrıca bir takıma üye olmanız, fotoğraflarınız da iyiyse birden fazla T'de yer almanızı sağlar. Ne kadar çok T'de yer alırsanız, anasayfaya çıkma ihtimaliniz o kadar artar.
Şuanda anasayfadaki T'nin teması kek-çikolata-şekerleme gibi duruyor :-)

Yeni düzenlemeye göre nasıl T yapıldığını ve kurallarını burada okuyabilirsiniz.

TAKIMLAR

Bir takıma üye olmak bir mecburiyet değil ama bireysel şekilde bir şeyler yapmaya çalışmak yerine takım içinde yer almak tanınırlığınızı arttırır, sorularınıza anında cevap alabilirsiniz, takım üyeleriyle birbirinize destek olarak daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

Türklerin birden çok takımı var. İlk aşamada onlara üye olun. Forum'da "Turkish" araması yaparsanız ulaşabilirsiniz.

Keçe Çay Takımı RoyalMint

RENEWING (YENİLEME)

Bir ürünü listeledikten sonra yani 0.20 $ karşılığı ürünün dükkanda kalma süresi 4 ay. 4 ayın sonunda ürün pasif hale geliyor, dilerseniz tekrar 0.20 $ karşığılında aktive edilebilir.

Ancak tabi ki ürünü listeledikten sonra tekrar listelemek için hiçbir zaman 4 ay beklenmiyor, çok defalar "renew" butonuna tıklayarak ürünün arama sonuçlarında en öne geçmesi sağlanıyor. Bu yüzden listeleme ve yenileme (renewing) işine belli bir bütçe ayırmanız gerektiğini bilerek bu işe girerseniz hayalkırıklığına uğramazsınız. Çünkü Etsy'de, listelenen bir ürün dakikalar içinde arama sonuçlarında arka sıralara düşüyor, ertesi günü ise bulmanız imkansız hale geliyor.

"Çok satanlar" arasında yer alan her dükkan sahibi, yenilemenin hakkını muhakkak teslim ediyor. Yalnız burada ufak bir nokta var: Eğer fotoğraflarınız gerçekten iyiyse! Yenileme Treasury'lerde yer almak (dolaylı olarak anasayfaya çıkmak) ve satış için gerekli, ama tek başına sadece israf. Bundan kesinlikle emin olabilirsiniz. Çünkü eğer fotoğraflarınız iyi değilse, arama sonuçlarında ne kadar önlerde yer alsanız da ürüne tıklanmayacak ya da Treasury yapanlar ürüne Treasury'lerinde yer vermeyecektir.

Örneğin şöyle basit bir hesapla yenilemeye aylık olarak ayıracağınız bütçeyi görebilirsiniz: Her gün 1 yenilemeden ayda 30 yenileme= 6 $.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar, yorum ve sorularınızla katkıda bulunmanız beni çok mutlu eder. Gelen sorularla yazıyı genişletebilir ya da yeni bir yazı yazabilirim.

19 Ocak 2011 Çarşamba

Moda Tutkunları! Ramsey Sizden Fikir İstiyor

Modayı takip etmeyi seviyor musunuz? Hatta sadece ilgili olmakla kalmayıp, moda üstüne eğitim alıyor ve günün birinde trend belirleyici bir konumda olmayı mı hayal ediyorsunuz? Belki de zaten bu sektörün içindesiniz. Her ne olursa olsun, modaya dair aklınızda yeni fikirler varsa bunların Türkiye'nin en büyük giyim firmalarından biri tarafından değerlendirmeye alınmasını istemez misiniz?

Daha önce hakkında kısa bir yazı yazdığım acikinovasyon.com'da şuan Ramsey, "erkekler için en özel, kullanışlı ve trend belirleyecek aksesuar fikirlerinizi" bekliyor. Ödül ise 500 TL Ramsey Hediye Çeki.
Fikirlerinizi göndermek için tek yapmanız gereken buradan siteye üye olmak. Elbette diğer fikir taleplerini de incelemeyi unutmayın. En son Danone firması "3-7 yaş arası çocuklarda meyveli yoğurt tüketimini arttırmak için ne gibi yenilikler yapabileceklerine dair" fikir istiyor.

18 Ocak 2011 Salı

Limon Yeşili Siparişiniz İçin Kargo Ücreti Ödemek İstemiyor musunuz? O Zaman Buyrun..Minik, Sürpriz Bir Oyun :)


Facebook Limon Yeşili sayfasındaki bu mesajımın altına yorum bırakan ilk 2 kişiye kargosunu ücretsiz gönderiyorum. Tek şart yorumunuzda pasaj.com ya da emeksensin.com kullanıcı/üye adınızı belirtmeniz.
Üstelik ürün sayısı şartı ya da şehir/bölge kısıtlaması yok. İsterseniz tek bir ürün alın, isterseniz Artvin'e isteyin :)
Limon Yeşili takı ve aksesuarlarına buradan ve buradan ulaşabilirsiniz.

E-Bay'den Aldığım Gossip Girl Çantam Geldi!


Bu yazımda bahsettiğim, E-Bay'den aldığım Gossip Girl Messenger Çantam birkaç gün önce geldi.

Merak edenler için:

Öncelikle aynı dükkandaki resminde olduğu gibi. Tamamen resimdeki çantayı teslim aldığım için o açıdan çok memnunum. Büyüklüğü, ek uzatma sapı, rengiyle tamamen beklediğim gibi. :)
Ayrıca 3 haftada gelmiş olması da harika :D
Bana kargo ile beraber 65 TL'ya maloldu. Beklentimi tümüyle karşıladı diyebilirim.
Modaccı'nın dediği gibi, tuhaf bir kokusu vardı. 2-3 gün havalandırdım baya hafifledi.




16 Ocak 2011 Pazar

Blogunda Limon Yeşili'ne Yer Verenlere Kargo Ücretsiz


Zaman zaman online dükkanım dışında mağazam olup olmadığını soran mesajlar alıyorum. Hani hem kargo ücreti ödememek, hem de gezip görmek için :) Ama maalesef şuan için böyle bir mağazam bulunmuyor :) Sadece Kafe Pi'lerde yer alan PiStore'larda kısıtlı sayıda bazı ürünlerimi bulabilirsiniz.

Ben de bunun üzerine şöyle bir şey düşündüm: Limon Yeşili ürünlerinden blogunuzda bahsettiğiniz zaman ya da elinizde herhangi bir dijital mecrada reklam olarak yer verme imkanı varsa kargonuzu ücretsiz gönderiyorum. Üstelik ürün sayısı kısıtlaması yok. Hem de tüm ürünleri hediye paketinde gönderiyorum.
Zaman zaman dükkanımda indirim kampanyaları da düzenliyorum. Buradan mutlaka duyuruyorum. Blogumu takibe alarak bu kampanyalardan haberdar olabilirsiniz.
Bu arada Sevgililer Günü de yaklaşıyor :) Hem bu güne özel ürünlerle hem de Sevgililer Günü kampanyası ile karşınızda olacağım. :)

10 Ocak 2011 Pazartesi

Yeni Eğlence Biçimi: Flashmob


Burada okuduğum yazıyla haberdar olduğum FLASHMOB olayına tek kelimeyle bayıldım!

Flashmob özetle şöyle: Bir grup insan -ne kadar kalabalık o kadar güzel :) insanların olduğu bir yerde (bir meydan, tren istasyonu..vs) bir araya gelerek sıradışı ve çoğu zaman amaçsızca, kısa süren bir performans sergiliyorlar ve sonra dağılıyorlar. "Flashmob"şeklinde bir terimin 2004 yılında Oxford sözlüğüne girmiş olmasının sebebi ise, protesto, gösteri gibi politik bir amaçla, bir firma/marka adına reklam amacıyla bir araya toplanmış ya da bir şekilde kendilerine para ödenerek biraraya getirilmiş topluluklardan farklı olması. Yani daha önce hiç yapılmamış, hiçbir kategoriye girmeyen bir gösteri şekli.




Flashmob özellikle bir pazarlama aktivitesi olarak da tercih edilen bir yöntem haline gelmiş çünkü ortamda bulunan insanların çektikleri fotoğraf ve videolar ile uzun süre marka/firmanın adından söz edilmesini sağlıyor.
Youtube'da "flashmob" araması yaptığınızda farklı ülkelerde yapılmış birçok örneğini görebilirsiniz. Benim izlediklerim arasında en çok beğendiklerimden biri Black Eyed Peas ile yapılan. Olayın coşkusu bir yana, insan "bu nasıl bir organize olma becerisidir" diye düşünmeden edemiyor.

8 Ocak 2011 Cumartesi

Konsept Online Satış Siteleri wedzu.com ve marketpublique.com

Bildiğiniz gibi artık hem online olan hem de olmayan satış mecraları tema veya kategori odaklı hale geliyor. Son zamanlarda Türkiye'de de hem alışveriş merkezleri, hem de online satış sitesi olarak birçok örnek faaliyete geçti. Şu an İstanbul'da çocuk, ev-dekorasyon, evlilik ve otomobil konseptinde AVM'ler mevcut. Bu yıl içinde açılacak olan birçok konsept alışveriş merkezi de yolda.

Bu anlamda ABD'de açılmış olan 2 yeni online satış sitesi var. Bunlardan biri tıpkı Etsy gibi el yapımı- indie ürünlerin satışının yapıldığı, ancak yalnız düğün odaklı bir site.Diğeri ise sadece vintage konseptine sahip.

İlki wedzu.com.

ABD'de düğün endüstrisi çok büyük. En ince ayrıntısına kadar temalı planan düğünlerde o temayı bütünleyecek aklınıza gelmeyecek farklı malzemeler, aksesuar ve eşyaya ihtiyaç duyuluyor. Bu temaya gelin ve damadın kendisi de dahil elbette. Üstelik bizde olduğundan çok daha renkli her şey. Pek bizim gelinlerimizin tercih etmediği malzemeler bunlar. Bizimkiler biraz daha beyaz ağırlıklı ve klasik düğünlerden yana. Bunun maddiyatla da pek ilgisi yok. Sadece adet böyle ve pek dışına çıkılmıyor.

Bu durum düğün aksesuarı dediğiniz zaman (gelinin saç tokasından nedime çantalarına, ziyaretçi kitabından yüzük yastığına) ABD pazarı için el emeği üreticilerine daha çeşitli tasarım alanı ve daha çok yaratıcılık imkanı veriyor. Bu da Türkiye'deki el emeği üreticileri için bir avantaj. Hem ürün çeşidi, hem de ürün bazında -bizlerin düğünlerinde kullanılmayan malzemelerle yapılabilecek- farklı tasarımlar anlamında. Bu temalı düğünlerden bazılarını burada yazdığım yazıda görebilirsiniz.

Wedzu.com henüz geçtiğimiz Ekim ayında açılmış olan el yapımı + düğün temalı bir online satış sitesi. Bunlar siteden bazı ürünler:


Polimer Kil Çiçek Aranjmanı ve Gelin Saç Aksesuarı SimplyByBex

Nedime Çantası CuteandUnique
Dudak ve Bıyıklar WhiskerWorks

Damat Yakalığı Fritts Rosenow Bespoke

Bolero Le Chic Studio

Sanırım henüz yeni olduğundan çok az ürün var; yani Etsy'de olduğu gibi binlerce sayfa arama sonucu çıkmıyor. Wedzu'nun fiyatlama şekli Pasaj.com'da olduğu gibi. Listeleme ücretsiz, satış bedeli üzerinden %10 kesinti yapılıyor. Yalnız dükkan açabilmek için üye olduktan sonra bir başvuru formu dolduruluyor. Ben üye olmadım ancak başvuru formu doldurmak gerektiğine göre zannedersem bu konuda seçici davranıyorlar.

İkincisi ise sadece vintage ürünlere yer verilen Market Publique.





Dükkan açmak için de yine Wedzu'da olduğu gibi üye olduktan sonra bir başvuru formu doldurmak gerekiyor. Satış şekli de hem açık arttırma hem de hemen al usülü. Fiyatlaması ise Etsy'ye benzer şekilde (ama daha pahalı); listeleme başına $0,25, satış bedeli üzerinden %5 kesinti şeklinde. Şu anda sadece kadın giyim ve aksesuarına yer veren sitede yakın zamanda erkek giyim ve aksesuarları ile ev eşyalarına da yer verilecek. Sitenin blogu ve lookbook bölümü de bulunuyor. Nasıl dükkan sahibi olabileceğinizle ilgili ayrıntılı bilgiyi buradan alabilirsiniz.

80'ler Etnik Blazer

50'ler Çanta

6 Ocak 2011 Perşembe

Sukkulent Bitkisi ile Düğün Dekorasyonu ve Aksesuarları



Önceki yazımda yukarıdaki muhteşem saç bandının ve bilekliğin canlı bir bitkiden yapıldığını ve aynısını sizin de yapabileceğinizi söylemiştim.

Bu saç bandı ve bileklik Martha Stewart Wedding için hazırlanan "Metalik" temalı düğün çekiminden.
İlk önce bu çekimin tümünü görmenizi şiddetle tavsiye ederim. Tam bir göz ziyafeti.

Enterasan olan saçta ve bilekte gördüğünüz çiçeğin aslında canlı bir bitki olması. Bitkinin adı sukkulent (Succulent).Gövdesi etli ve sulu bir bitki türü. O kadar güzel formlarda cinsleri var ki,
hem evde hem organizasyonlarda, hem dekor objesi hem de saç-kıyafet aksesuarı olarak kullanılmaya çok müsait ve harika tasarımlara imkan veren bir bitki.

Amerikan evlilik endüstrisini ele geçirmiş bir bitki desek yanlış olmaz. Sofra, sandalye, pasta, duvar..vs gibi her türlü süslemede, gelin buketi, damat yakalığı gibi aksesuarlarda ve takılarda kullanılan bir bitki. Ayrıntılarda kullanılan minik cinslerinden ve yapraklarından tutun da sukkulent temalı düğünler bile mevcut.

Resimdeki saç bandına gelince..Sadece metalik altın renkte sprey boya ile boyayarak yapılmış. Ama ne kadar müthiş görünüyor öyle değil mi?
Masa Dekoru JL Designs
Saksılar

Aşağıdaki düğünlerde sukkulentler düğün teması içinde ana çiçek olarak belirlenmiş. Gelin buketinde, damat yakalığında, masa düzenlemesinde, sandalyelerde.. kullanılmış.


Düğünün tamamı burada

Diğer düğün: (Bunun da tamamını görmenizi tavsiye ederim.)
Gelin Buketleri:
Düğünün devamı

Düğünün devamı
Düğünün devamı
Düğünün devamı

Bilekliğe ne dersiniz?
Düğünlerin tamamını görüntülediğinizde, bu bitkinin nerelerde kullanılabildiğini görebilir, kendi düğününüzle ilgili fikirler alabilirsiniz. Tek başına basit bir bitki gibi görünüyor ancak doğru düzenleme içinde, uygun objelerle birlikte kullanıldığında müthiş bir dekorasyon objesi haline gelen ve farklı kullanımlara imkan veren harika bir bitki.