5 Temmuz 2011 Salı

Hediye Çekilişi Sonuçları


Accessorize kolye ve mineli kelebek toka hediye ettiğim çekiliş dün gece sona erdi..:)

Çekiliş 27 Haziran-4 Temmuz arasında sürdü ve 47 kişi katıldı, katılan herkese çok çok teşekkür ederim :) Ve işte sonuç.....Drırrırımmmmm.............



Katılan 47 kişi arasında 19.sıradaki Selda Bolat kazanan oldu :)

Tebrik ederim Seldacım, keyifle kullanmanı dilerim hediyelerini. Bana isim ve adres bilgilerini gönderirsen bu haftaiçi kargolarım.

Katılanların listesi de burada:


Çok yakında yeni bir çekilişte görüşmek üzere, tekrar herkese çoookkkk teşekkürler :)

4 Temmuz 2011 Pazartesi

El Yapımı Ürün ve Tasarımları Mağazalarda Satmak, Butiklerle Konsinye Çalışmak -1

 
Pixabay

El emeği ürünlerinizi ve tasarımlarınızı mağazalara konsinye vermek, hatta toptan siparişler mi almak istiyorsunuz?

Kendi tecrübelerim ve okuyup sizin için derlediklerimle, mağazalara nasıl ulaşabileceğinize dair 2 bölümlük bir yazı hazırladım. Eminim farklı ve belki yaratıcı yöntemlerle ürünlerinin çeşitli mağazalarda sergilenmesini sağlayan, değişik mağazalarla çalışmaya başlayanlar vardır. Onlar da deneyimlerini burada paylaşırsa çok mutlu olurum.

İlk bölüm olan bu yazıda uygun dükkanları tespit etme, 2. bölümde onlarla iletişime geçme üzerine bilgiler var. Böylece yaşadığınız şehirden başka bir şehirdeki dükkanlarla da çalışma fırsatı bulabilirsiniz.

Ayrıca bu yazının sonunda konsinye çalışabileceğiniz bir yerle ilgili bilgiler de bulacaksınız :)

Evet, başlayalım..:)


Her şeyden evvel ürünlerinizin butiklerde yer almasını istiyorsanız, çok nadir olarak onlar gelip sizi bulacaktır. Yapmanız gereken sizin o mağazalarla iletişime geçmeniz, yani farklı mağazalarla çalışabilmek için girişimci ruhunuzu kullanmanız gerekiyor.

Peki nasıl olacak? Kendiniz girişim yapmak durumunda olduğunuza göre, ya işlerinizden en güzel birkaç tanesini bir çantaya koyup, dükkanları gezip kendinizi tanıtarak olaya girecek ya da önceden o mağazaların sorumlu kişileriyle telefon ya da e-mail yoluyla iletişime geçerek ardından ürünlerinizle mağazaya gideceksiniz. Ben yapamam, çekinirim deme şansınız ise maalesef yok, kendinizi daha rahat hissettirecekse en iyi ihtimal önden bir mail ile iletişime geçip onların sizi çağırmasını sağlamak olabilir. Ki 2. bölüm olan sonraki yazımda bu konuya daha ayrıntılı değineceğim.

Peki işe nereden başlamalı, nasıl yapmalı?

1. Her şeyden önce "ya beğenilmezse, ya beni geri çevirirlerse.." gibi düşünceleriniz varsa hepsini bir kenara koymalısınız. İşlerinize güvenmeli ve aynı zamanda reddedilmekten korkmamalısınız. Çünkü büyük ihtimalle sizi geri çevirenler çalışmak isteyenlerden daha fazla olacak. O yüzden bu sizin moral ve motivasyonunuzu bozmamalı, bir sonraki dükkan için araştırma ve geliştirme çalışmalarına devam etmelisiniz. :)

2. Bundan sonra ilk olarak yapmanız gereken sizin tarzınızda ürünler bulunduran, hitap ettiğiniz müşteri kitlesinin ziyaret ettiği ve ürünlerinizin fiyat aralığında satış yapan dükkanları tespit etmek.

Chicwish
Bu unsurlar neden önemli?

Ürün:

Çok güzel tasarımlarınız olabilir, orijinal ve insanların ilgisini çekeceğinden emin olduğunuz ürünler yapıyor olabilirsiniz ama bu demek değil ki o ürün her yerde her şartta satar! Satış yapmak istediğiniz mağazanın ürün grubu ya da conceptiyle ilgili bir ön araştırma yapmanız yararınıza olacaktır. Eğer o dükkan ve müşteri kitlesine uygun ürünler yapıyorsanız, sipariş alma olasılığınız daha yüksek. Onlara yoğunlaşmak hem vakit kaybetmenizi önleyecek hem de olumlu cevap alma olasılığınızı artıracaktır.

Örneğin doğal malzemelerle yapılan ürünler satan bir mağaza, metal takılar bulundurmak istemeyebilir. Bu da son derece normaldir. Dükkanın bir concepti varsa, onun dışına çıkmak istemeyecektir.


Wish Wish Wish Blog
Müşteri Kitlesi:

Mağazaya kim geliyor, ne tür ürünlere ilgi gösteriyorlar? Mağazanın müşeri kitlesi klasik çeyizlik ürünler arıyorsa, sizin keçe yastıklarınıza ilgi gösterir mi? Ya da keçe yastık arıyorsa, fistolu, janjanlı kırlentler alırlar mı?

Fiyat:

Fiyat aralığı da en az ürün grubu kadar önemli. Her iki yönden.

Nispeten üst gelir grubuna hitap eden mağazalarda çok ucuz ürünlere yer verilmeyeceği gibi, ürünlerin fiyatı o mağazanın müşteri kitlesi için fazla pahalı da olabilir.

Diyelim ki çanta yapıyorsunuz, ama çok emekli ve çok zaman alıyor. Haliyle bununla doğru orantılı bir fiyat biçiyor ve altına düşemiyorsunuz. Konsinye alan mağaza da üstüne karını koyarak bir etiket koyuyor. Çanta ne kadar güzel olsa da rafta bekleme süresinin uzayacağı muhtemel..Sizin ihtiyacınız olansa ürünlerin düzenli olarak erimesi, düzenli şekilde yeni sipariş almanız. Ya o mağazaya uygun, daha uygun fiyatlı neler yapabilirim diye düşüneceksiniz, ya da çanta rafta bekleyecek..
Veya sipariş alabilmek için düşük fiyat talep ettiniz. Özellikle toptan sipariş çalışacaksanız, eğer talep ettiğiniz fiyat ürünleri yapmaya harcadığınız zamanı karşılamazsa o iş kısa bir süre sonra sizin için sürdürülebilir olmaktan çıkar.

Bu sebeplerden dolayı çalışmak istediğiniz mağazaları ürün grubu, fiyat aralığı, yeri ve müşteri kitlesi kriterlerini göz önünde bulundurarak tespit etmek gerekiyor.

Wish Wish Wish Blog

3. Peki, sıra geldi bu dükkanları bulmaya..Aşağıda saydığım yollardan faydalanabilirsiniz:

- Moda, ev tekstili, şehir..dergileri bu dükkanlardan haberdar olabileceğiniz kaynaklar. Oradan adres ve iletişim bilgilerini de toplayabilirsiniz.
- Kitapçılarda özellikle İstanbul’a dair çeşitli mekan va mağazalara yer veren kitaplar var. Onları karıştırmanız faydalı olabilir.

- Eh, çıkıp şöyle bir dolaşmak da gerek tabi..

İstanbul Anadolu Yakası’nda, Kadıköy Altıyol-Rexx Sinema-Akmar Pasajı bölgesi içinde ve Bağdat Caddesi’nde son zamanlarda farklı trend dükkanlar açıldı ve açılmaya da devam ediyor. Bu mağazalarda farklı kişilerin ürünlerini bulundurduklarını görüyorum.

Avrupa Yakası diyince de tabi ki Galata, İstiklal Caddesi, Galatasaray, Cihangir ve Nişantaşı-Teşvikiye bölgesini de gezmeden olmaz. Buralarda yine konsinye çalışan ve daha güzeli, fiyatı ne olursa olsun gerçekten farklı, tek ürünlere ilgi gösteren dükkanlar var. Çünkü bu dükkanların müşterileri de böyle parçalar arayan kişiler.

Bunları keşfe çıkmak size kalmış. Unutmayın! Bu tarz butikleri keşfetmek istiyorsanız ana caddeden içeri, sokaklara girmelisiniz.

- Şenlik, kermes..gibi etkinlikleri takip etmelisiniz. Elbette bu sadece mağazalarla çalışmak için değil, genel networking için önemli bir konu ama bu tip etkinliklerde dükkan sahipleri de bulunduğu ve zaten orada bulunma amaçları farklı ürünler keşfetmek olduğu için böyle etkinlikler kaçırılmaz bir fırsat. Yani normalde onlara gidip “ürünlerimi nasıl buldunuz” demek başka, o ortamda tanışmak başka. Çünkü zaten onun için oradalar.

Böyle etkinliklerde mutlaka bütün standları gezin, olabildiğince çok insanla sohbet edin. Ama nacizane bir tavsiye, iyi niyetle bile olsa teknik konulara çok fazla girmemeye çalışın, o kadar çok tasarımcı kopya olayından muzdarip ki, ürünle ilgili bilgi almaya çalıştığınızı düşünüp bir anda şüpheci bir tavır takınıyorlar.

- Facebook

Beğendiğiniz Facebook sayfalarının "beğeniler" bölümünde yeni keşifler yapabilirsiniz. Ve elbette o sayfaların "beğeniler"i de sizi başka sayfalara götürecektir. İşe çok takip edilen moda bloggerlarının sayfalarıyla başlayabilirsiniz. Ya da benim sayfamın beğenilerine de göz atabilisiniz. (Sayfaların sol sütununda, aşağıda yer alır) Buradan

Kartvizit Bastırın

Eğer çalışmalarınızın dükkanlarda yer almasını istiyorsanız, kartvizitinizin olması; hem daha profesyonel bir görünüm çizmenize yardımcı olur, hem de bilgilerinizin kaybedilme olasılığını azaltır. Üstelik sosyal ortamlarda ve etkinliklerde insanların sizi hatırlaması ve size ulaşabilmesi için çok önemli.

Sakın sadece bir firmada çalışan insanların kartviziti olduğunu düşünüp “ben kartvizite ne yazayım ki” demeyin. Artık üniversite öğrencilerinin bile kartvizi var. İsimlerinin altında okudukları bölüm yazıyor :) İlla ki bir şey de yazması gerekmiyor, önemli olan markanız ve isminizle iletişim bilgilerinizin, varsa internet sitenizin bulunması. Ne internet sitesi, ne mail adresiniz..yoksa bile isim ve telefon numaranızın yazdığı bir kartvizit olmalı. Düz beyaz fon yerine, matbaada tarzınıza uygun bir grafik seçerek kartviziti daha dolu hale getirebilirsiniz. Hatta benim de yaptığım gibi arkasına birkaç ürün fotoğrafı koyabilirsiniz.

Eveet, sıra geldi konsinye çalışabileceğiniz bir yerin adresini vermeye.

Burası, benim de ara ara kedi broşlarımdan verdiğim “Nahıl”.


Nahıl, KEDV'in (Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı) işletmesi. Satılan ürünlerin bir kısmı (özellikle doğal ürünler, banyo ürünleri ve geri dönüştürülen malzemelerle yapılan aksesuarlar) proje kapsamında Mardin'deki atölyelerde kadınlar tarafından yaplıyor ve oradan geliyor. Bir kısmı İstanbul ve başka illerden çeşitli el emeği üreticisi kadınların yaptıkları ve ayrıca 2. el giysi ve aksesuarlar da satılıyor.



Nahıl'da ürün yelpazesi geniş. 2 .el dışında kolyeden yaka iğnesine, yastıktan mutfak önlüğüne, patikten oyuncağa, kaplı defterlerden kitap ayraçlarına, doğal sabunlardan banyo setlerine farklı ürünler bulunuyor. Ancak olmazsa olmaz şartları doğal malzemelerden yapılmış olmaları.
Yerleri Beyoğlu, İstiklal Caddesi'nde.

Nahıl'ın sitesinde ürünleri var, bakıp sizin yaptıklarınızla örtüşüyor mu görebilirsiniz. Sitedekilerin çoğu artık dükkanda yok ve devamlı yeni ve farklı ürünler geldiği için her biri siteye eklenmiyor. Ama yine de concept açısından size fikir verecektir.

Nahıl'a giderek dükkandaki ürünleri görmenizi ve mağazanın yetkilisi Şule Hanım'dan müşterilerin ne tarz ürünlere ilgi gösterdiklerini ve şu ara dükkanda nasıl şeyler satmak istediklerini öğrenmenizi öneririm.

Ayrıca Nahıl'a sık sık özel günlerle ilgili ya da kişiye özel sipariş isteğiyle gelenler oluyor. Ya da kurumsal etkinlikler, kurumsal hediyeler için ürün talepleri geliyor. Nahıl, sizin o kişilerle iletişime geçmenizi de sağlıyor.

Giderken en güzelinden birkaç örnek işinizi götürmeyi unutmayın :)

 
Bu yazıda, birlikte çalışabileceğiniz çeşitli dükkanları tespit etmek üzerine bildiklerimi paylaşmaya çalıştım.

Yazının 2. bölümünde mağazalarla önceden mail yoluyla nasıl iletişime geçmeli, nasıl bir mail yazmalı üzerine birkaç not yazacağım. Eğer sizin de eklemek ya da sormak istedikleriniz varsa lütfen yorum bırakın, yorumlarınızla yazı daha faydalı hale gelecektir :)