25 Eylül 2017 Pazartesi

Etsy Promoted Listing ve Google Shopping Nedir? Etsy’de Reklam Verme -1



Etsy’de ürünlerinizi arama sonuçlarında öne çıkarmak için reklam verebilirsiniz. 2 türlü reklam seçeneği mevcut. Bu yazıda seçeneklerin ne olduğu ve reklam vermenin nasıl yapıldığından bahsedeceğim. Reklam kampanyalarının verimliliği, geri dönüşü, bazı ipuçları ve kampanya performansının/sonuçların değerlendirilmesi konularını ikinci yazıya bırakıyorum.

Bunlardan birincisi Etsy promoted listings, ikincisi Google Shopping.

İnceleyelim:

1. PROMOTED LISTINGS

Bu yöntem, ürünlerinizi Etsy içinde yapılan arama sonuçlarında öne çıkarmaya yarar.

Yönetim panelinizde, Shop Manager > Marketing > Promoted Listings bölümünden ulaşıyorsunuz.

Başlarken yapmanız gerekenler:

  • Hangi ürünleri reklam vereceğinizi seçmek
Eğer ürün seçimi yapmazsanız, otomatik olarak bütün ürünler reklama dahil edilir. Seçmek için yanındaki kutucuğa tıklayın.



  • Maksimum bütçe belirlemek
Maksimum bütçe 1 günde toplam ne kadar para harcamak istediğinizdir.

  • Bid belirlemek
Bid diye bir terim karşınıza çıkacak. Bid, arama sonuçlarında gösterilen ürün her tıklandığında, 1 tıklama karşılığında harcanan paradır.

Bid nasıl verilir? Bütçe nasıl belirlenir?

2 şekilde bid belirleyebilirsiniz:

Automatic bidding
Ürüne ait satırda bid başlığı altında otomatik olarak belirlenmiş bid yazar. Örn. Auto: USD 0.10 şeklinde. (resimde mavi işaretli) Bununla devam edebilirsiniz. Ama “Yok ben bu ürünümün daha çok gösterim almasını istiyorum.” derseniz custom bidding yapabilirsiniz. (Bidi yükseltmek neden gösterimi arttırıyor? Cevabı biraz aşağıda.)

Custom bidding
Auto: USD 0.10 yazısının yanındaki kalem resmine tıklayarak, belirlemek istediğiniz bidi buraya girerersiniz. (resimde işaretli yer)

Burayı tıklarsam açılan pencerede custom’ı seçip, alana yeni fiyat girmem gerekir. Örneğin 0.10 yazanı 0.30 USD olarak değiştirebilirsiniz.



Benim ürünüm nerede gözükecek?

Promoted Listing’e seçtiğiniz ürünleri ya da hepsini dahil ettiniz ve kampanyayı başlattınız. Bir ürünün arama sonuçlarında (belirlediğiniz günlük bütçe çerçevesinde) ne kadar yukarıda ve ne sıklıkla gösterileceğini belirleyen 2 değişken bulunuyor:

1. Bidin miktarı: Arama sonuçlarında gösterilen ürününüz her tıklandığında ödemeye razı olduğunuz maksimum miktardır. Bir ürüne ne kadar çok bid koyarsanız arama sonuçlarında o kadar iyi yerleştirme ve gösterim alır. Bid’i bir ürün için 0,10 USD’dan daha düşük koyamazsınız. Minimum 0,10 USD ‘dir.

2. Listingin kalitesi: Ürün açıklamaları, dükkanın About, Policy gibi alanlarının doldurulmuş olması, ürün başlığı ve etiketlerin kuvveti / uygunluğu (diğer deyimiyle SEO’ya uygun şekilde oluşturulmuş olmaları-burada SEO konusu devreye giriyor ancak SEO bambaşka bir dünya onun için burada detaylandırmayacağım :) Burada kısaca uygun ve doğru etiketler diyelim.)

Kalan bütçeye göre ve diğer reklam verenlerle rekabet halinde gün içinde gösterim yeri ve sıklığı devamlı değişiklik gösterebilir. Bu noktada Etsy’nin algoritmaları devreye girer. Ancak Promoted Listing reklam gösterimi özetle bu mantıkla işliyor.

Bir ürün için belirlediğiniz bid ne ise her tıklamada o kadar para ödersiniz. Ve de belirlediğiniz maksimum günlük bütçe neyse en fazla o kadar harcanır. Yani günlük bütçeniz 1 USD ise 0,90 USD harcama ile gün kapanabilir. Size de 0,90 USD fatura eder Etsy.


2. GOOGLE SHOPPING

Bu yöntem ise, ürününüzün Google arama sonuçlarında çıkmasını sağlar. Hani Google’da  ürün araması yaptığınızda en üstte bazı resimler çıkar, üstünde “Google Alışveriş sonuçları” yazar. Örneğin “kamp çadırı” araması yaptınız diyelim, şu şekilde:



Ürün burada gösterilir. Promoted Listings’den farklı olarak hangi ürünlerin kampanyaya dahil etmek istediğinizi seçemezsiniz. Tüm ürünler dahil edilir.

Yani temelde günlük bütçe ve hedef kitle (ülke olarak) belirleyerek Etsy vasıtasıyla Google Shopping'de reklam vermiş olursunuz.

Giriş yönetim panelinizde, Shop Manager > Marketing > Google Shopping bölümünden.

Detaylar şöyle:


1. Eğer burada ilk defa reklam verecekseniz, ilk 30 gün için günlük her $1 bütçenize $1 da Etsy veriyor (Maksimum $25’a kadar geçerli.). Günlük minimum $1 belirleyebilirsiniz. Maksimum günlük bütçe ise bugüne kadarki faturalarınıza ve varsa bir önceki hafta yaptığınız reklam harcamasına göre arttırılabiliyor. 

Tıklama başına ne kadar harcanacağını ise (Karşınıza çıkarsa CPC -cost per click- veya PPC  -pay per click- diye geçer) Etsy optimize ediyor. 

2. Reklamınızın hangi ülkede gösterilmesini istediğinizi seçiyorsunuz.

3. Dükkana koyduğunuz her yeni ürün kampanyaya otomatik olarak dahil edilsin mi, edilmesin mi seçiyorsunuz.

Bu yazıda Etsy’de nasıl reklam verildiğini temel kavramlar çerçevesinde basit olarak anlattım. Başta söylediğim gibi, kampanyaların verimliliği, geri dönüşü, önemli ipuçlarını ve kampanya performansının değerlendirilmesini sonraki yazıya bırakıyorum.

Reklam vermeyi düşündüğünüz zaman önce harcamaya razı olduğunuz parayı ve beklentinizi iyi belirlemeniz ve  dükkanınızı ve ürünleri reklama hazır hale getirmeniz gerekiyor. Bu reklamlar sizin için sizin adınıza satış yapamaz. Detaya fazla girmeden, gerisini ikinci yazıya bırakıyorum.



Yazının 2. bölümü burada


Kolay gelsin J


6 yorum:

  1. Bloğunuz harika yazmayı bırakmayın lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim! Böyle yorumlar geldikçe çok mutlu oluyorum, yazma şevkim 10 katına çıkıyor kesinlikle! :) Uzun bir aradan sonra tekrar başladım, hayırlısıyla her şey daha güzel olacak. Sevgilerimle.

      Sil
  2. Pratik açıklamalarınız için çok teşekkür ederiz. :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, sizin blog sayesinde google reklamlarını öğrendim ve ürünleri reklama açtım. Ellerinize sağlık çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil