29 Eylül 2017 Cuma

Etsy Promoted Listing ve Google Shopping Nedir? Etsy’de Reklam Verme -2

                          
                          


Aynı başlığı taşıyan ilk yazımda Etsy’de nasıl reklam verileceği ve temel terimlerden bahsetmiştim. (Buradan ulaşabilirsiniz) Bu devam yazısında da bazı detaylar ve ipuçları vereceğim. Önce ilk yazıyı okuduktan sonra bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim.


Başlarken

- İlk defa reklam vereceğiniz zaman bütün ürünleri değil bir ya da birkaç tane ürün seçmek, başlarken ürün/performans göstergelerini anlamanızı sağlar. Sonra başka bir ürün grubu için yeni bir kampanya başlatabilirsiniz.
İpucu: En çok satış-ziyaret-like alan / resmi en güzel / en çok güvendiğiniz 3 ürünü seçin.

- Sonra bu 3 listingi tabiri caizse kusursuz hale getirin J Etiketleri, ürün başlığını, ürün açıklamalarını, fotoğrafları - özellikle ilk kareyi.İlk karenin güzel olmasının önemi, arama sonuçlarında çıktığında tıklama isteği yaratmalı ki alıcı dükkanınıza adım atsın.

- Kampanya devam ederken ayarları sık sık değiştirmeyin. Örneğin Google reklamı için ülke olarak Almanya seçtiyseniz sonra ABD yapmayın. Reklamın performansı düşebilir. O reklam kampanyasını bitirdikten sonra sonrakinde ülke tercihini değiştirin.

- Promoted Listing reklamını istediğiniz an durdurabilirsiniz. Bunun için ürüne ait satırda Status başlığı altındaki düğmeye tıklayarak turuncudan griye çevirin:

Resme tıklayarak büyütebilirsiniz.
                      
Kampanyayı başlatmadan önce dükkan ve ürünleri hazır hale getirmek neden önemli?

Daha çok gösterim almak için 2 ölçüt var demiştik: Bid’in miktarı ve listingin kalitesi.
Listingin kalitesini yükseltmek demek, aslında normalde müşteriler search yaptığında arama sonuçlarında daha önde çıkabilmek ve tıklamayı sağlamak için ne yapıyorsanız onu yapmanız demek. Yani işin bu kısmı Etsy’nin normal zamandaki ölçütleriyle aynı: SEO’ya uygun ürün başlığı ve etiketler, dolu ürün açıklamaları, Policy, About page gibi sayfaların boş olmaması, iyi fotoğraflar..vs.

SEO önemli ve geniş bir konu olduğu için, SEO’ya uygun bir dükkan düzenlemek başka bir yazının konusu olacak J Yine burada kısacası doğru ve tam doldurulmuş etiketler ve ürün başlığı diyelim.


Reklamımı neden görmüyorum?                   

Bir reklam kampanyası başlattığınızda, arama sonuçlarında daha iyi gösterim almak için sizin gibi reklam vermiş diğer satıcılar ile yarışıyorsunuz aslında. Yani reklamlar arama yapana daha alakalı gösterim sağlamak üzere birbiriyle rekabet halinde. Daha yüksek bid vermiş olan ve daha alakalı sonuçlar varsa onlar daha önce gösteriliyor olabilir. Bunu geliştirmenin yolu aşağıda.


Reklam Sonuçlarını Nerede Görebilirim?

Shop Manager > Marketing > Promoted Listings sayfasında sağ üst köşedeki butona tıklarsanız farklı periyodlar için sonuçları görebilirsiniz. Listenin en altında specific dates’i seçerseniz belli bir güne ait sonuçları görürsünüz. Örneğin 28.09.17-28.09.17 yaparsanız 1 günlük sonuçları gösterir.

Resme tıklayarak büyütebilirsiniz.
                     
Reklam Sonuçlarını Nasıl Değerlendireceğim?

Reklamınızın durumunu değerlendirmek için search bar’da arama yapıp dükkanınızın nerede (kaçıncı sayfada, sayfanın başında mı sonunda mı) çıktığını kontrol etmek yerine, Promoted Listings Stats sayfanızdaki göstergeleri dikkate alarak değerlendirmede bulunun.

Eğer istediğiniz sonuçları alamıyorsanız, şu alanları kontrol edip sorunun nereden kaynaklandığını tespit edin:

Gösterim (Impression):

Eğer ürün az impression (gösterim) alıyorsa, ilk yapmanız gereken etiketlerinizi gözden geçirmek. Daha ilgili ve daha çok aranan etiketleri kullanın. (Yazacağım SEO konulu postta etiketleri geliştirmeyle ilgili detaylıca bahsedeceğim.)

Etiketler ve diğer her şey yerli yerindeyse, diğer reklamlar o arama kelimesinde rekabette öne geçiyor olabilir. Bid’i arttırarak gösterim oranını arttırabilirsiniz.

Tıklama (Clicks):

Eğer gösterim sayısı yeterince fazla ancak tıklama oranı düşükse thumbnail olarak seçtiğiniz resmi yani ürünün ilk resmini ve ürün başlığını kontrol edin. Demek ki alıcılar resmi görüyor ancak pas geçiyor. Ve thumbnail resmin altında ürün başlığının ilk 4-5 kelimesi görünür. İlk birkaç kelimeyi doğru seçin.

Sipariş (Orders):

Eğer ziyaretçiler ürüne tıklayıp dükkanınıza geliyor ancak ziyaret siparişe dönmüyorsa ürünü, dükkanınızı her yönüyle tekrar gözden geçirmeniz gerekir. Fiyatlardan resimlere, dükkanın güvenilirlik verip vermemesine kadar birçok sebebi olabilir.

Google Shopping daha uzun soluklu, sonuçlarını daha uzun sürede görebileceğiniz bir kampanya şekli. Çünkü burada Etsy’nin değil Google’ın algoritmaları işliyor. Google reklamına ortalama en az 30 gün gibi bir süre vermek gerekiyor. Google farklı hesaplamalar yaparak reklamı öne çıkartıyor, bunun optimize olması için de belli bir süre gerekiyor.



Sonuçlara Göre Reklamı Nasıl Geliştirebilirim?

Bir ziyaretçinin hangi arama kelimelerini kullanarak reklamınıza ulaştığı bilgisine de sahip oluyorsunuz. Bu değerli bir bilgi çünkü ürünle onu arayanı buluşturan doğru terimleri size sunuyor. İstediğimiz de reklamın olabildiğince çok gösterilmesi zaten. Resimde işaretli.

Resme tıklayarak büyütebilirsiniz.
                          

İşaretli yerde yazan "Searched terms”e tıklarsanız, sayfanın altında insanların hangi arama terimlerini kullanarak reklamınıza ulaştığını göreceksiniz.

İpucu: Bu bilgiden yola çıkarak o arama terimi ve ona benzer terimler kullanarak, gösterim şansınızı arttırabilirsiniz.

Not: Bu arama terimlerini hemen göremiyorsunuz, en az 2 gün geçmesi gerekiyor.


Örnek Kampanya Rakamları:

26 Eylül Salı günü bir promoted listing reklamı başlattım. Tek bir ürün için reklam verdim ve sonuçları izlemeye devam ediyorum. Rakamları özet halde excele aldım. Aşağıda paylaşıyorum:

Resme tıklayarak büyütebilirsiniz.
                     
Ürünün gün gün kaç impression (görüntülenme) ve kaç click (tıklama) aldığını görebilirsiniz. Görüntüleme başına tıklama oranı ne kadar yüksekse, tıklanma performansı o kadar iyi demektir. Bu oran düşükse ürünün ilk karesi için daha güzel bir fotoğraf çekebilir ya da varsa daha iyi bir resmini ilk kareye almayı deneyebilirsiniz.


- Tıklama oranının düşük olduğunu görüyorum. İlk kareye başka bir resmi aldım. Bakalım tıklama oranını arttıracak mı, sonuçları izlemeye devam ediyorum. Bununla birlikte “Bridal hair comb” teriminde rekabet çok fazla olduğu için, gösterim oranını arttırmak için bidi arttırmam gerekebilir. Ben 0,30 vermiştim, belki 0,50 yapabilirim.

- Günlük maks. bütçem $1 idi. Ancak gördüğünüz gibi tıklama sayısı düşük olunca harcanan para $1’ın altında kalmış. Şu an reklamı durdurursam bana fatura edilecek tutar toplam $1,48.

İpucu: Bir ürünü 2 gün reklam verip sonra kapatıp 1 gün sonra tekrar açmayın. Bu kampanyanın performansını düşürür. Onun yerine 7 gün kesintisiz açık tutmanız daha verimli olacaktır.


Hem Google hem Promoted Listing reklam getirisini hesaplama şekli şu an aşağıdaki şekilde:
  • Alıcı, reklamınıza tıklayıp o ürünü 30 gün içersinde satın aldıysa,
  • Alıcı, reklamınıza tıklayıp dükkanınızdaki herhangi bir ürünü 24 saat içerisinde satın aldıysa.

 Ancak 4 Ekim 2017 itibariyle bu hesaplama şu şekilde değişecek:
  • Alıcı, reklamınıza tıklayıp dükkanınızdaki herhangi bir ürünü 30 gün içerisinde satın alırsa.

Etsy’de reklam vermeyle ilgili yazacaklarım bu kadar. Herkese kolay gelsin J


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder