12 Şubat 2020 Çarşamba

Etsy’de Dükkân Açmak İçin Yol Haritası – Dükkân Açarken Tamamlanması Gereken Adımlar



Etsy’de dükkân açmak için nereden başlamalı, ilk ne yapmalı ve ne yapmamalı? Bu yazım genel bir yol haritası niteliğinde. Amacı, dükkân açmayı düşünenlerin kafasındaki karışıklığı gidermek ve önlerini netleştirmektir. Bazı işlemlerin Etsy’de hangi panelden ve nasıl yapıldığıyla ilgili detaylara ise, o konuya özel yazacağım yazılarda değineceğim.

Dükkân açarken yapılan kural ihlallerini anlattığım yazımı da mutlaka bu yazıyla birlikte okuyun. Buradan ulaşabilirsiniz.

1. Kullanıcı ismi ve dükkân ismi seçme

Hesap açarken Etsy size otomatik bir kullanıcı ismi atıyor. Daha sonra profil sayfasından isim değişikliği yaparsanız Etsy'de kullanıcı isminiz olarak o görünür. Dükkân isminizi ise belirledikten sonra değiştirmek isterseniz 45 gün boyunca dükkânınızın çeşitli sayfalarında isim değişikliği yapıldığını gösteren bir simge çıkıyor.

Dükkân ismi seçerken püf noktaları:

- Kullanacağınız kelime İngilizcede bir anlama geliyor mu mutlaka kontrol edin. Kötü bir anlamı ve dükkanla ilgisiz bir çağrışımı varsa değiştirin.
- Seçtiğiniz ismi hem Google’da hem Etsy’de arayın. Başka bir dükkâna/markaya/sayfaya ait mi kontrol edin.
- Dükkân adı İngilizce, Türkçe ya da tamamen anlamsız bir kelime de olabilir. Ben İngilizce tercih ediyorum, yabancılar için anlam ifade etmesini istiyorum. Ama bu benim tercihim, son karar sizin. Yalnız Türkçe seçilecekse Türkçe karakter içermeyen bir kelime olsun.

Örnek kullanım şekilleri: (İsimleri örnek olsun diye aklımdan yazdım, aralarında belki gerçekten kullanılan vardır 😊)

Türkçe, İngilizce veya anlamsız kelime + design/store/shop/studio/boutique/decor/jewelry/handmade/gifts/wedding

(BoutiqueWugo, HaleStudio, KeyifHomeDecor, LebboeDesign, SunaHandmade, PuigoLeather, PinnaLinaWeddings..)

Tek başına Türkçe, İngilizce, anlamsız bir kelime veya İsimSoyad

(Pamuktan, Rengim, PinkandPurple, SparkleMagic, Bugoli, Kiibano..)

Görsel: Pexels.com
Bir mail adresiyle bir hesap açılabilmektedir. Aynı mail adresini kullanarak farklı bir hesap açamazsınız. O yüzden eğer açtığınız bir hesabı kapatırsanız, farklı bir hesap için farklı bir mail adresi kullanmanız gerektiğini unutmayın.

Dükkan açmak için Etsy’e bir mail, video..vb bir şey göndermek gibi bir prosedür bulunmuyor.

2. Banner ve Logo

Bu işe bütçe ayırmak istemiyorsunuz ama Photoshop bilginiz de yoksa üzülmeyin. Banner ve logoyu kendiniz de hazırlayabilirsiniz. Canva.com ücretsiz tasarım yapabileceğiniz kullanımı kolay bir site. Etsy banner ve logo ölçülerinde şablonları da var. Ana sayfada arama kutusuna Etsy yazdığınız zaman mağaza kapakları seçeneğiyle banner, mağaza simgeleri seçeneğiyle logo yapabilirsiniz. İsterseniz kendi fotoğraflarınızı, isterseniz sitenin görsellerini kullanabilirsiniz. Görselin köşesinde dolar simgesi varsa ücretli demektir. Ancak ücretsizler bile o kadar fazla ki arasından seçim yapmakta zorlanacaksınız.
Bu banner'ı ücretsiz olarak Canva'da 5 dakikada yaptım. En çok vaktinizi alan, şablonlar arasından seçim yapmak olacak.

3. Profile ve About Shop Sayfaları

Bu iki bölüm dükkânda kesinlikle boş bırakılmaması gereken bölümlerdir. Hem ziyaretçilerin dükkânı ciddiye alması için, hem de Etsy’nin bu alanları boş bırakan dükkânları arama sonuçlarında geriye atmasından dolayı doldurmanız gerekli. Önerim yazıları önceden hazırlamak. Sadece kopyala yapıştır yapması kalır.

Profil sayfası için kendinizden, geçmişinizden bahseden en az 1 paragraflık bir yazı yeterli olur. Anlatacak daha çok şeyiniz varsa yazabilirsiniz tabii. About Shop’ta ise daha ziyade dükkândan, dükkânın geçmişinden, ürünlerden ve süreçlerden bahsedin. Birebir aynısını kullanmadığınız sürece, fikir almak için başka dükkânlara bakmanızda sakınca yok. Bu bölüme çalışma ortamından fotoğraf ve video da koyabiliyorsunuz. Mecburi değil ama işin mutfağının görünmesi avantaj sağlar.

4. Shop Policies Bölümü

Shop Policies de yine aynı sebepten boş bırakılmaması gereken bir bölüm. Önemi aynı zamanda sizi koruyor olması. Çünkü her dükkân kendi kurallarını belirler (Etsy’nin belirlediği çerçeve içinde kalmak kaydıyla) ve satış öncesi, sırası ve sonrasındaki her adımda kendi kurallarınız ile bağlısınız. İade ve değişim kabul edip etmemek, iptal şartları, kullandığınız ödeme yöntemi, kargo yöntemi, kargolama zamanı...

Bu bölümde her zaman değişiklik yapabilirsiniz ancak müşteri sipariş e-mail’inde siparişi verdiği andaki kopyasını görür ve onun için geçerli olan odur.

5. Dükkân Üyelerini Eklemek (Shop Members)

Tek değilseniz, tasarım, yapım, fotoğraf, reklam-pazarlama, kargo, müşteri hizmetleri gibi aşamalarda size yardımcı olan ekip arkadaşlarınız varsa bunları About Shop bölümüne “shop member” olarak eklemelisiniz. Dükkân sahibi olarak siz de “owner” oluyorsunuz.

Kendinize ait orijinal tasarımları ürettirdiğiniz, sizin bünyenizde çalışmayan bağımsız bir kişi ya da firma varsa, bunu da “production partner” olarak eklemelisiniz.

Bu kavramlarla ilgili detaylardan daha sonra ilgili yazıda bahsedeceğim.

6. Ürün Açıklamaları

Açıklama yazarken hedef, ziyaretçinin kafasında ürüne dair hiçbir soru işareti kalmayacak şekilde bilgi vermek, aynı zamanda bir his yaratmaktır. Atkı satıyorsanız sadece malzemesi değil, yumuşaklığına, deri cüzdan satıyorsanız lüks duygusuna, poster satıyorsanız renklerin güneşte solmadığına ve gönül rahatlığıyla hediye edilebileceğine vurgu yapın. Bunlara ek olarak el emeği duygusunu yansıtmak ve hikâyeleştirme yapabilmek avantaj sağlayan bir anlatım şeklidir.

Temel bilgilere örnekler:

Ürüne ait tüm teknik detaylar: Renk, ölçüler (en, boy, derinlik), malzeme ve niteliği (vegan, organik, polyester, pamuklu, gümüş kaplama..)

Vintage ise durumu ve defolarıyla ilgili bilgi, varsa geçmişine dair bilgi.

Ürüne özgü nitelikler: Yıkanabilir mi, öyle ise yıkama talimatı, çanta ise sapı çıkarılabilir mi, oyuncaksa oturabiliyor, şekil alabiliyor mu, ürün çiviyle mi gönderiliyor?

Ürünü kimler, hangi ortamlarda, ne amaçla kullanabilir? Hangi özel günler için hediye edebilir?

Faydası nedir? Hangi sorunu çözebilir? (Hediye arayışı önemli bir sorun. Ne tür bir hediye olabilir?)

Müşteriden talep olursa farklı renklerde yapabilir misiniz? (Renk, uzunluk, malzeme, desen, koku..vb alternatifler için ürün sayfasında varyasyon listesi sunma özelliği var. Ürünü girerken listing sayfasından yapılıyor. Böyle bir varyasyon listesi açacaksanız ürün fotoğraflarında diğer çeşit neyse ona da yer verilmeli. Bu bir renk şeması fotoğrafı olabilir mesela.)

Ürün açıklamasıyla ilgili yazdığım çok eski fakat güncelliğini hala koruyan şuradaki yazıma da göz atabilirsiniz.

Açıklamaya Etsy dışındaki dükkân linkinizi ya da sosyal medya hesaplarınızı yazmayın. Zaten tıklanabilir olmadıkları için pek anlamı yok. Bunu yazmak için profil sayfanızda bir yer var: Shop manager > About shop > Story > Shop links bölümünden girebilirsiniz.

Zamanla insanların çoğunun başlığı bile doğru dürüst okumadığını fark edebilirsiniz. Ancak yapmanız gereken açıklamada eksiksiz şekilde bilgi vermektir.

Açıklama yazarken AYNI ZAMANDA ürün başlığı-açıklama-etiketler bir bütün olarak düşünülüp SEO’ya uygun yazılmalıdır. Bu üçü bir bütündür ve her biri çok önemlidir. “Etsy SEO” apayrı bir konu başlığı olduğu için bu yazıda detaya girmeyeceğim. Sadece dükkâna ürün girmeye başlamadan önce bu konuda bilgilenin. Çünkü SEO’ya uygun başlık-açıklama-etiket oluşturmazsanız, ürünleri girdikten sonra tekrar geriye dönüp her birinde düzenleme yapmanız gerekir. Bu da çok fazla zaman ve iş gücü kaybettirecektir.

7. Fotoğraf Çekimi

Ürünlerinizin niteliğine göre profesyonel çekim yaptırmak istiyor ve buna bir bütçe ayırdıysanız elbette yaptırabilirsiniz. Ancak Etsy’de fotoğrafları cep telefonunuzla da çekebilirsiniz. Önemli olan fotoğrafların net ve aydınlık olması, ürünün önüne geçmeyen, sade bir arka plan kullanılması, ürünü ve rengini doğru göstermesidir (filtre kullanmayın, rengi bozmayın). Canlı/cansız manken ya da arka plan kullanmak büyük artı sağlar. Bulanık olmamalı, doğrudan güneş vurmamalı, flash kullanılmamalı, karede ürüne dâhil olmayan kafa karıştırıcı başka bir ürün bulunmamalı.










NorthernGirlStore
Evinizdeki duvarın bir bölümüne duvar desenli kağıt yapıştırırsanız çok düşük bütçe ile çarpıcı fotoğraflar elde edebilirsiniz.

Dilerseniz bir ışıklı çekim çadırına da yatırım yapabilirsiniz ama başlangıç için net, aydınlık, sade, farklı açılardan çekilmiş fotoğraflar fazlasıyla yeterlidir.

Bir üründe 10 kare fotoğraf kullanma hakkı var. Mutlaka her ürün için farklı açılardan gösteren en az 5 kare koyun.

Başkasına ait ya da internetten bulduğunuz stok fotoğraf kullanmamalısınız.

8. Kargo

Siparişleri PTT ya da özel kargo firmaları ile gönderebilirsiniz. Özel kargo firmalarıyla göndermek için anlaşmalı çalışmak gerekiyor, aksi halde tekil gönderimler akıl almaz fiyatlara geliyor.

Yurt dışına PTT ile Nasıl Gönderim Yapılır:

Başlarken önce sattığınız ürünün ABD, Avrupa, Güney Amerika, Uzak Doğu ve Afrika ülkelerine kargo ücretinin ne olduğunu bilmelisiniz. Bunun için farklı boyutlarda 1-2 ürünü gönderecekmiş gibi paketleyip, PTT şubesine götürerek bilgi alabilir veya bu adresten en-boy-yükseklik ve ağırlık bilgilerini girerek bulabilirsiniz.

Büyük kutuda gönderecekseniz koliyi, poşete sığacak daha ufak gönderiler için (takı, şal, tişört..) “mektup postası” altında “kayıtlı küçük paket”i seçin. Burada teslimat süreleri de görünüyor ancak siz Shop Policies bölümünde teslimat süresi girerken üzerine 1 hafta daha ekleyerek yazın.

Daha sonra Etsy’de ülke ya da bölge bazında fiyatlarla Shipping Profile oluşturulur ve ürünlere eklenir.

Etsy’de kargo fiyatını tamamen dükkan sahibi belirler. Müşteri sipariş verdiğinde hem ürün hem kargo ücreti ikisi beraber kartından çekilir ve hesabınıza geçer. Yani kargo ücretini de önden alırsınız. Kargoyu gönderirken de ödemesini yapar ve öyle gönderirsiniz. PTT ile gönderildiyse varış ülkesinde kendi ulusal posta hizmeti ile teslimat yapılır.

Gümrük vergilerinden her zaman alıcılar sorumludur. Her ülkenin kendine göre vergiden muaf kabul edilen bir limiti vardır. Ondan yukarısı vergiye tabidir.

Shop policies bölümünde şöyle bir yazı ile bilgilendirme yapabilirsiniz:

Customs Duties
Buyers are responsible for any customs duties and import taxes that may apply on entry into your country. These fees are calculated by your country when your item(s) arrive in your country. Please note that sellers are not responsible for delays in delivery times due to customs.

Etsy’de Free Shipping (Ücretsiz Kargo)

Free shipping alıcıların her zaman sevdiği ve tercih ettiği bir seçenektir. Üstelik Etsy geçen sene başlattığı bir uygulama ile sadece ABD’ye ücretsiz kargo yapabilme seçeneğini kullanıma açtı ve bu dükkânlara ABD’den yapılan arama sonuçlarında öncelik verileceğini açıkladı. Yani dükkânınızda ücretsiz kargo yapmıyorsanız bile, dilerseniz sadece ABD’ye bu özelliği açma seçeneğine sahipsiniz. O zaman ürünlerinize ABD’den yapılan aramalarda öncelik verilir.

Ücretsiz kargo demek aslında kargoyu ürün fiyatına yedirmek anlamına geliyor. Böyle yaptığınızda fiyatı anormal şekilde şişmiyorsa, free shipping’i tercih etmenizi öneririm.

Bazen ürün fiyatıyla kargo maliyeti birbirine yakın olur. $25'lık ürüne $15 kargo ücreti koymak doğru bir hareket değil. Böyle olduğunda kargonun bir kısmını ürün fiyatına yedirebilirsiniz. Ürüne $35, kargoya $5 girebilirsiniz.

9. Ürünleri fiyatlandırma

Olağan ham madde ve paket malzemesi maliyeti dışında, Etsy’de satış yaparken doğacak gider kalemleri Etsy'nin %5 ürün+kargo ücreti komisyonu ve %18 komisyon KDV’si, ürün başına $0,20 listing ücreti, kullandığınız ödeme yönteminin (PayPal, Shopier..vs) komisyonu, gerçek kargo maliyeti ve reklam gideridir.

Fiyat belirlerken maliyetler dışında göz önüne almanız gereken 2. alan ürünlerinizin Etsy’deki genel fiyat seviyesidir. Bunun için sitede bir araştırma yapın.

Etsy insanların farklı ve özel ürünler bulmak için geldiği, el emeğinin seri üretim gibi ucuz olmayacağını bilen bir kitlenin olduğu bir yer. Bunun için Etsy’de ucuzluk genel olarak kalitesizlik algısı yaratıyor. Makul fiyatlandırma önemli ama fiyatlandırma yaparken korkak da davranmayın. Seneler önce başıma şöyle bir şey gelmişti. Bir kolyem uzun zamandır dükkândaydı. Fiyatlandırmayla ilgili bir yazı okuduktan sonra fiyatını $5 yükseltmiştim, ertesi gün birden satıldı. Kıssadan hisse, satış yapabilmek çoğu zaman fiyatlardan önce birçok başka etkene bağlıdır.

Etsy fiyatları yurt içi satış fiyatınızdan çok daha yukarıda olabilir. İkisine ayrı mecralar olarak bakın. Ayrıca TL’ye göre değil, dolara göre düşünün. Örneğin yaptığınız bereleri yurt içinde 60 TL’ye satıyorsanız, Etsy fiyatı $10 olmalı diye düşünmeyin. Tamamen Etsy’e özgü fiyat çalışması yapın.

10. Ödeme Yöntemi

Etsy ile ilgili en çok kafaları kurcalayan konulardan biri nasıl ödeme alınacağı. Öncelikle Etsy’de geçerli olan ödeme yöntemleri şöyle:

ETSY PAYMENTS

Müşterinin ödeme yapmak için kullandığı şu yöntemler Etsy Payments olarak adlandırılır: Kredi kartı, banka kartı, Etsy Gift Card, Etsy Credits, Apple Pay, Google Pay, Almanya’dan Klarna, Hollanda’dan iDEAL, Avusturya ve Almanya’dan Sofort. Türkiye’de hiçbiri geçerli değil. Bu yöntemlerle ödeme alabilmek için geçerli olan ülkelerde ikamet adresi, banka hesabı ve kredi kartınız olması gerekir. Ülke listesine buradan ulaşabilirsiniz.



PAYPAL

PayPal’ın 2016’nın mayıs ayında Türkiye’deki faaliyetleri durdu. Şu an bir kişinin Türkiye’den websitesine girerek standart yolla PayPal hesabı açarak ödeme alması, para göndermesi ya da alışverişte kullanması mümkün değil.

Yurt dışında ikametiniz ve banka hesabınız yoksa PayPal hesabı açmak için en garantili yol yurt dışında şirket kurmak. Estonya, Bulgaristan..gibi ülkelerde şirket kurarak yabancı bir PayPal hesabı açabilir ve Türkiye’de ikamet ediyorsanız bile bu hesabı Etsy’de kullanabilirsiniz. Türkiye’den PayPal hesabı açmanın daha farklı yöntemlerine bu yazıda girmeyeceğim, internet ve YouTube’da konuyla ilgili bilgiler mevcut.

Ya da yasal yollardan bir diğeri tanıdık PayPal’ı dediğimiz, akraba ya da arkadaşınızın yabancı PayPal hesabı varsa onu kullanmaktır.

Tanıdık PayPal’ında dikkat edilmesi gerekenler:

1. PayPal hesabına giriş yapan para belli miktara ulaştığı anda (bu miktar ülkeden ülkeye değişebilir) o kişiye vergi doğabilir ve varsa işsizlik maaşı, burs gibi hakları kaybetme riski ortaya çıkabilir. Öncesinde o kişinin ülkesindeki bir vergi uzmanı ya da mali müşavirle görüşmesi iyi olur.

2. Paranızın yönetimini ne kadar tanıdık da olsa bir başkasına bırakacaksınız. Ayrıca giriş çıkışları kontrol etmek için onun da bir mesai harcaması gerekecek. Satışlar artarsa bu mesai ağırlaşabilir. Bunu da şimdiden değerlendirmekte fayda var.

3. Bunlar tamamsa o kişi Shop Member bölümünde dükkâna diğer owner olarak eklenmeli.

Son olarak Etsy Support’a mail atarak dükkâna hesabı bağlamalarını istiyorsunuz.

Dikkat! PayPal konusunda size “yardımcı” olacağını söyleyen, komisyon karşılığı PayPal kullandırma gibi tekliflerde bulunan şahıslar çıkabilir. Yasal yolla güvenilir şekilde yapan da var ancak hepsi işinin ehli değil, bunlara karşı temkinli olun.

Eğer PayPal kullanamıyorsanız yapabileceğiniz Other yöntemi ile ödeme almak.

OTHER

Other, doğrudan müşteriyle aranızda hallettiğiniz ödeme yöntemlerini tanımlıyor. PayPal ya da Etsy Payment kullanma imkânınız yoksa Etsy’de kullanabileceğiniz yöntem Other seçeneğidir.

Şu an Etsy’deki Türklerin en yaygın kullandığı Other yöntemi Shopier ya da Iyzico ile ödeme almak. İkisi de Etsy özelinde benzer hizmeti veriyor. Iyzico ile aralarında ufak bir komisyon farkı olabilir. Güncel komisyonlarla ilgili kendilerinden bilgi alabilirsiniz. Ben Shopier kullandığım için onun üzerinden anlatacağım. Önce süreç, sonra dezavantajları:

Süreç kısaca şu şekilde işler:

Etsy dükkânınızı açarken ödeme yöntemi olarak Other seçerek açarsınız. Shopier’de üyelik oluşturup Etsy dükkanınızla Shopier hesabınızı bağlar yani ikisini entegre edersiniz. Müşteri Etsy’den sipariş oluşturduğu zaman e-mail adresine Shopier’den otomatik olarak bir ödeme linki gider. Müşteri e-mailine gelen bu linke tıklar ve kredi kartı bilgilerini girerek ödemeyi yapar. Para direkt Shopier hesabınıza gelir. Parayı Shopier hesabınızda gördüğünüz zaman Etsy hesabınızda siparişin içine girerek “Mark as paid” olarak işaretlemeniz gerekir. Shopier’deki bakiyeniz Çarşamba günleri banka hesabınıza aktarılır.

Etsy’de gelen sipariş ile Shopier’den gelen ödeme iki farklı süreç olduğu için, kullandığınız Other yöntemiyle ilgili Shop Policies bölümünde bilgilendirme yapmanız ve satış sonrasında bizzat takip etmeniz gerekir. Yani müşteri ödemeyi yapmadıysa hatırlatma mesajı göndermeniz, süreci anlatmanız, kafasında soru işaretleri varsa gidermeniz gerekebilir. Ben ödeme yapmayan müşterilere aşağıdaki mesajı gönderiyorum:

Dear ….,

Thank you for your order from ……!

Following your order placement, you have already received an e-mail from Shopier to make the payment.
You can securely pay via either "Pay Now" button in that e-mail or via this link: ………….(Shopier hesabınızdan kopyalayıp alabileceğiniz müşteriye gönderilen ödeme linki)

Shopier is one of the most popular, easy and secure online payment APPs integrated into Etsy.

Please don't hesitate to contact me for any question.

Kind Regards,


PayPal özellikle Avrupa ve Amerika’da çok yaygın kullanılan ve güvenilir kabul edilen bir ödeme yöntemi. Kişinin kart bilgileri kayıtlı ve sadece PayPal hesabına giriş yaparak ödemeyi yapıyor. Ayrıca parasının PayPal’ın koruması altında olduğunu biliyor. Shopier ve Iyzico ne kadar güvenilir yöntemler olursa olsun, yabancı alıcı tanımadığı için kart bilgilerini vermek istemiyor. Other olarak sunduğunuz bu yöntemler müşteri satın al’a tıkladıktan sonra sırf kart bilgilerini vermek istemediği için siparişi iptal etmenize sebep olabiliyor. Ama bu ödeme yöntemiyle yüksek miktarda satışlar yapan da var. PayPal’ın çok önemli olduğu ve satışlara etkisi bir gerçek ama PayPal olmazsa satış yapmak mümkün değil demek de çok gerçekçi değil. Ben sadece other yöntemini kullanıyorum ve öyle yapan çok fazla insan var.

İmkânınız varsa elbette düşünmeden PayPal ekleyin dükkâna. Hele ki uzun vadeli ve büyük hacimli satış planlarınız varsa PayPal edinmek doğru hareket olacaktır.

Dükkânı İlk Açtığınızda Şunları Yapmayın:

Reklam Vermek

Reklamlar sipariş alabilmek için ilk başvurduğunuz yöntem olmamalı. Dükkânı ilk açtığınız zaman değil, tamamen oturduğuna emin olduktan sonra reklam verin. Bunun için ilk önce şunları tamamlayın:

Her üründe, kaliteli ve farklı açılardan gösteren en az 5 kare fotoğraf
Doğru bir SEO
Eksiksiz ürün başlığı-ürün açıklaması-etiketler
Kapsamlı bilgi veren shop policy sayfası
Profile ve about shop sayfaları
Ürünle dolu bir dükkân oluşturun. (Dolu dükkân önce göz doldurur, aynı gerçekte olduğu gibi insanlar boş dükkândan pek vakit geçirmeden çıkar. En azından 2 sayfanız olsun yani en az 72 ürün).

Her şeyiyle tamam olduktan sonra reklama yönlenin aksi halde çok fazla parayı boşa harcarsınız. Çünkü Etsy reklamlarında tıklama başına ücretlendirme yapılır. Özensiz bir dükkân, parayla dükkâna çektiğiniz ziyaretçinin birkaç saniyede geri çıkmasına sebep olur.

Dükkânınızı açtıktan sonra sayısız ekleme, çıkarma, düzenleme yapabilirsiniz. Okudukça, öğrendikçe özellikle fotoğraflar, SEO, ürün bilgilerini revize etmeli, geliştirmeli, dükkânı tatmin edici ve çekici hale getirmelisiniz.


İndirim Yapmak

İndirim de ilk el atacağınız yer olmasın. Kampanya ve indirimleri ABD’de ekim sonu Halloween ile başlayıp Christmas’a kadar devam eden son 3 aylık döneme ayırın. Çünkü bu dönem ABD’de bayram ve indirimler dönemidir. Öncesinde dükkânı her yönüyle eksiksiz hale getirmeye ve stok hazırlığına odaklanın.

Yazıyı faydalı bulduysanız lütfen paylaşın. Yorumlarınızı da bırakabilirsiniz. Herkese kolay gelsin😊


Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme