1 Ekim 2017 Pazar

El Yapımı Ürün ve Tasarımları Mağazalarda Satmak, Butiklerle Konsinye Çalışmak -2


Görsel: Generalstore
Bu yazının ilk bölümünde, el emeği ürünlerinizi ve tasarımlarınızı mağazalara konsinye vermek, toptan sipariş almak için dükkanları nasıl bulacağız, doğru dükkanı nasıl tespit edeceğiz ve amatör ruhla nasıl profesyonel yaklaşım sergileyebiliriz bunlardan bahsettim.

Ayrıca konsinye çalışabileceğiniz, kadınların üretimlerine yer veren bir mağazanın da adını vermiştim. İlk yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

İlk yazıyı yayınlayalı epey zaman oluyor. Biliyorsunuz bloga uzun zaman sonra tekrar döndüm J İlk yazıda 2. bölüm olacağından bahsetmiştim ve uzun aradan sonra da olsa şimdi yayınlıyorum. İlki oldukça uzundu, bunu daha kısa tutacağım.

Görsel: Districtsix

Mail Yazarak Mağazalara Ulaşma

- Mağazalara mail gönderirken, hepsine aynı standart maili göndermek yerine o kişiye/firmaya özgü bir mail yazmaya çalışın. Kişiselleştirilmiş mailler her zaman alıcının daha çok ilgisini çeker.

- Maili kısa ve sade tutun. İlk mailde uzun uzun özgeçmişinizden bahsetmek zorunda değilsiniz. Kendinizle ilgili detayları yüzyüze görüşmede de verebilirsiniz.

- İlk mailde fiyat vermeyin, ilgilenmeleri halinde zaten fiyat öğrenmek isteyeceklerdir. Fiyat bilgisini o zaman verebilirsiniz.

Örnek E-Mail:

Merhabalar,

Adım…. İşlerinizi sosyal medyada beğeniyle takip ediyorum. Özellikle son dönemde ürünleri geliştirdiğinizi, yeni çeşitler eklediğinizi gördüm.



Ben mağazanızın tarzına çok uygun olduğunu düşündüğüm …………… yapıyorum. Bu ürünün müşterilerinizin çok ilgisini çekeceğine inanıyorum.

Sizden konsinye çalışma imkanlarınız hakkında bilgi rica ederim.

Örnek birkaç ürünümü ekte paylaşıyorum.

İyi çalışmalar ve hayırlı satışlar dileğiyle,

Saygılarımla

İsim
Marka İsmi

Varsa online dükkan adresi: ……..
Instagram veya Facebook  : ………

Ben daha önce buna benzer şablonda bir mail göndermiştim. İlk defa yazacaklar için fikir amaçlı paylaşıyorum. Siz istediğiniz gibi düzenleyin, ekleme, çıkartma yapın.

- Maile en fazla 3-4 kare ürün görseli koyun. Fotoğrafı en iyi, en güvendiğiniz ürünler olsun. Telefonunuzdaki appleri ya da internetteki kolaj sitelerini kullanarak aşağıdaki gibi bir görsel yapabilirsiniz, böylece tek karede daha çok ürün gösterebilmiş olursunuz. 

Kolajı PC’de yapacaksanız http://www.fotor.com basit ve kullanışlı bir site.



Nahıl Dükkan

İlk yazıda Nahıl’dan bahsetmiştim. Nahıl KEDV'in (Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı) işletmesi. Faaliyetlerine aynı yerinde devam ediyor. Müşteri kitlesine ve piyasa şartlarına göre sizi yönlendirebilirler. Önerilere açık olun. Ancak  farklı, talep göreceğine inandığınız yeni ürün fikriniz varsa önerinizi götürün.



İpucu: Müşteriler özellikle Sevgililer Günü, Babalar Günü ve Yılbaşı dönemlerinde erkeğe alınacak hediye sormaktalar ancak bu alanda çeşit pek fazla yok. İlgi göreceğini düşündüğünüz erkek ürünleri yapıyorsanız avantajlı olabilirsiniz.

Her yerde olduğu gibi Nahıl’da da yılbaşında hediye satışları hızlanıyor. Yılbaşına az kaldı, fırsatı değerlendirin. Yerleri Beyoğlu'nda. https://www.nahil.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder