27 Şubat 2011 Pazar

Stumbleupon.com..Keşfetmek Lazım!

Baya geç kalmış bir yazı ama mutlaka bahsetmek istiyorum bu siteden. Geçtiğimiz Ocak ayının sonunda E-tohum Girişimcilik Zirvesi gerçekleşti. Zirvede önce sunumlar oldu, sonra da E-tohum fonu tarafından destek verilecek finalistler açıklandı.

 
İlk sunum stumbleupon.com’dan Berk Demir’in sunumuydu. Ancak bu yazımda zirveden değil, stumbleupon.com’dan bahsedeceğim çünkü Berk Demir sunumuna başlamadan, kaç kişinin StumbleUpon’u bilmediğini sordu ve salondaki neredeyse tüm eller kalktı :) Salondaki çoğunluğun 20-30 yaş aralığında olduğunu ve orada bulunma sebebi itibariyle internet, internet girişimciliği, yazılım..vb gibi alanlarla yakından ilgili olduğunu düşünürseniz bu oran aslında beni şaşırttı. Berk Demir’in tepkisine bakılırsa sanırım o da beklemiyordu bu kadarını :) Ben de bu siteden bahsedeyim istedim.

StumbleUpon’un nasıl işlediği, nasıl para kazandığı ve benzer girişimlerin Bay Area’dan çıkmasının San Francisco’nın havasından mı suyundan mı kaynaklandığını, ABD'de şirket kültürü ve ona uyumun ne anlama geldiğini, bu şirketlerin karar alma süreçlerini, “hire slow, fire fast” felsefesini ve kendisinin software architecht (yazılım mimarı) olarak firmada neler yaptığını merak ediyorsanız bu sunumu izleyebilirsiniz. Zirvedeki tüm sunumlar ise burada.

Stumbleupon.com’un Türkiye’de yakın zamanda daha popüler olacağını ve sizin de kullanmaktan son derece keyif alacağınızı düşünüyorum. Berk Demir’in anlatımıyla StumbleUpon kısaca kişiselleştirilmiş web deneyimi sunan ve arkasında bir tavsiye motorunun olduğu bir site. “İlgilendiğiniz, hoşunuza giden konularda, başkaları tarafından beğenilerek indekse sokulmuş” site, blog, video, haber tavsiyeleri sunuyor. Bu tavsiyelerin hepsi kişiselleştirilmiş ve StumbleUpon’u ne kadar çok kullanırsak beğendiklerimizle ilgili o kadar fikir sahibi oluyor.

İşe, ilgi alanlarınızı belirlediğiniz kategorilerden başlayabilirsiniz. Stumble'a tıkladıkça seçtiğiniz başlıklara göre sayfalar çıkıyor önünüze. Thumbs up (I like it!) ve thumbs down simgelerini kullanarak içeriğini beğendiğiniz veya ilginizi çekmeyen siteleri işaretliyorsunuz. Thumbs up'a tıklarsanız bu daha çok benzer sayfalar görmek istediğiniz anlamına geliyor. Thumbs down'a tıklarsanız benzer içerikli sayfalar gittikçe daha az gösteriliyor.

Dilerseniz bu sayfalarla ilgili yorum yapabilir, gönderilen yorumları ve sayfayı kimin submit ettiğini de görebilirsiniz.
 
Sitelerde harcanan vakit, navigasyonun hangi saniyesinde sitenin beğenildiği, hangi siteden o siteye gelindiği gibi davranış şekillerini hesaba katarak tavsiyelerde bulunuyor. Ne kadar harika değil mi?
Özetle StumbleUpon sizi ulaşmak istediğiniz içeriğe çok etkin ve pratik şekilde götürüyor, firmalar açısındansa onların hedef kitleye ulaşabilmesini sağlıyor.

StumbleUpon'u nasıl kullanabileceğinize dair burada videolu anlatım mevcut.

Sitenizi Nasıl Submit Edebilirsiniz?

Bunu yapmak için önce toolbarı indirmeniz gerekiyor. Ardından yapılması gerekenleri ve ipuçlarını buradan ve buradan öğrenebilirsiniz. Sayfa submit edileceği zaman dikkat edilmesi gereken bazı noktalar ise şöyle:

-Spam olarak değerlendirilmemesi için, sitenizdeki her sayfayı submit etmemek gerektiği gibi, hepsinin sizin tarafınızdan submit edilmemesi de önemli.
-Kullanıcıların sadece yüksek kalitede sayfaları görüntülemesi esas alındığı için, en iyi içeriğe sahip sayfaları submit etmeniz daha akıllıca olacaktır.
-Sayfayı 5 adede kadar tagleyebiliyorsunuz. Burada önemli olan doğru kategoride, doğru etiketlerin kullanılarak doğru kitle tarafından görüntülenmesini sağlamak. Aksi takdirde gittikçe daha çok kişi sayfayı kötü oylayacağından, görüntülenme sayınız da düşecektir.

İyi keşifler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder