24 Eylül 2011 Cumartesi

Dersimiz: İnternette Dükkan Açmak Yer:.. Tarih:..

Herkese merhaba! İstanbul’a ve bloguma uzun ramazan ve bayram arasından sonra hızla geri döndüm ve hayata ve sizlerin karşısına yeni fikirler ve daha girişimci bir ruhla çıkıyorum. :) Bu defa çok ilginizi çekeceğini düşündüğüm bir fikrim var. Son 1 aydır aklımda aslında ama şimdilik bir nabız yoklama olacak, duruma göre hayata geçireceğim. 

Biliyorum ki internette dükkan açan ya da açmayı düşünenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor. El emeği üreticileri yaptıklarını değerlendirerek ev bütçesine katkı sağlamak, tasarımcı gençler işlerini internet ortamına taşıyarak satış-pazarlama yeteneklerini geliştirmek ve isimlerini duyurmak istiyor. Benzer şekilde ürettiklerini/sattıklarını internet ortamına taşıyarak işine başka bir boyut kazandırmak isteyenler var. 

İşte şimdiye kadar blogum vasıtasıyla paylaştığım bu bilgileri, reel ortama taşımak istiyorum. Bir tarih belirleyip o gün bir araya gelsek, online dükkan açmaktan, blog yazmaktan, tanıtım yapmaktan..konuşsak diyorum, ne dersiniz?


Ben, başlangıç için belli konu başlıkları belirleyeceğim, ancak sohbet tabi ki sizlerin sorularıyla ilerleyecek. Özellikle konuşulmasını istediğiniz konular varsa yorumlarda yazabilirsiniz.

Bu buluşmaya kimler gelmeli?

Girişimci adayları, kendi işini kurmak isteyenler, internette dükkan açmak isteyenler, üniversite öğrencileri, yeni mezunlar, bloggerlar, tasarımcılar, el emeği üreticileri.

Şahsen bu tip etkinliklere sık sık katılmaya çalışırım ve çok keyif alırım, bulunmaz bir networking ve beyin fırtınası fırsatıdır benim için. O yüzden birbirimiz için çok faydalı olacağını tahmin ediyorum.

Gün olarak 8 Ekim 2011 Cumartesi diyorum, o gün programınız yoktur inşallah. Duruma göre tarihi değiştirebiliriz. Yer olarak da Beyoğlu/Galata’da yer alan Bloggers’ Base veya Esentepe Astoria AVM içindeki Caffé Nero olabilir. Ya da gelecek olanlarla başka bir yer belirleriz. :)

Bu buluşmadan arkadaşlarınızı haberdar eder ve yazıyı sosyal mecralarda paylaşırsanız konuya ilgi duyan başkaları varsa belki onlar da gelmek ister. Bunun için etkinliğin Facebook sayfası: http://www.facebook.com/event.php?eid=269459096410630
Buradan hem katılım durumunuzu bildirebilir, hem de profilinizde paylaşabilirsiniz.

Aslında dileğim bu buluşmaların düzenli olarak tekrarlanması ve her buluşmada gelenlere yeni bir şeyler verebilmek ve tabi ki sayımızın gittikçe artması. Şimdilik nasıl olacağını ben de bilmiyorum. :)

Şimdilik benden bu kadar, fikirlerinizi ve önerilerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurum. 


***Bloggers' Base hakkında bilgi ve mekanın haritası burada.
      Astoria AVM ulaşım bilgisi burada

***Kendimle ilgili kısa bir bilgi:

Yaklaşık 3 senedir el yapımı ürünlerin satışının yapıldığı yerli ve yabancı sitelerde dükkanlarım var ve hobi olarak onlarla uğraşıyorum. Hobi olarak diyorum çünkü sadece ek gelir oldu şimdiye kadar ama ben her zaman profesyonelce baktım olaya ve o şekilde yürütmeye çalıştım. 

Bu süreçte dükkan düzenleme ile mağaza, ürün ve müşteri ilişkilerini yönetmekle ilgili temel becerileri edindim. E-ticaret ve pazarlama üzerine uzmanlaşmak isteyen bir genç olarak, benim için kafa göz yararak kazandığım çok değerli deneyimler oldu bunlar. Bloguma da bu sayede başladım diyebilirim. Dükkan sahiplerinin potansiyellerini en iyi şekilde kullanmalarına katkı sağlamak için blogumda “tasarımcılar ve el emeği üreticileri için internette dükkan açma ve satış yapma” ile ilgili yazılar yazmaya başladım.

8 yorum:

  1. Merhaba Selin,

    Çok güzel düşünmüşsün cnm. Katılmak çok istiyorum.Aslında ilk olacağı için konuşulacak konular sanki biraz ortama göre şekillenicek.Faydalı olacağına inanıyorum.Birlikten kuvvet doğar :)

    Mahperi Aksesuar (Kübra Efe)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Kübra,

    Çok teşekkür ederim :) Aynen ben de öyle düşünüyorum, konu aşağı yukarı belli ama sohbetin gidişatı gelenlere göre şekillenecek biraz. Şimdi kaç kişi gelecek acaba, ya 1 kişi falan gelirse diye düşünüyorum hhahaha :) Ama öyle olsa bile hiç önemli değil, önemli olan böyle bir olayın başlangıcını yapmamız ve devamını getirebilmek. Sayının zamanla artacağına inanıyorum.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. selincim,ben de gelmek isterim.ancak mekanlar bana çok uzak kaçacak.anadolu yakasında maltepede oturuyorum.sayı iyice netleşince mekan konusunda bi daha konuşsak.var mı ses seda kimseden?bu arada bloglara bakmam zor bu ara,maille cevap yazar mısın bana?asumer55@hotmail.com'a.sevgiler.aslı

    YanıtlaSil
  4. bu yeni bir toplantı mı? geçen sefer ben gelememiştim:(

    YanıtlaSil
  5. bu sefer inşallah mutlaka gelicem, arada bir hamilelikten ötürü aşırı yorgunluk hissediyorum... astoria buluşamsında da o sebepten uyuyakalıp gelememiştim:)

    YanıtlaSil
  6. @Narsistanbul

    Merhaba Selcen, bu buluşma ilk defa düzenleniyor, önceki başka idi, bunu ise ben organize ediyorum. İnşallah gelebilirsin, tanışmayı çok isterim.

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler, ben de çok isterim tanışmayı. yer ve zaman belli midir?

    YanıtlaSil
  8. @Narsistanbul

    Etkinliğin FB sayfası:
    http://www.facebook.com/event.php?eid=269459096410630

    YanıtlaSil